Giel (StukTV): 'Online en tv moet kruisbestuiving worden'

Giel (StukTV): 'Online en tv moet kruisbestuiving worden'
  • Content
  • 7 okt 2016 @ 16:33
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CrossmediaVideoDigitaalContent

StukTV trekt in bij producent CCCP in Amsterdam. Het is de bedoeling dat de twee mediabedrijven samen nieuwe formats gaan ontwikkelen voor zowel televisie als online. Een paar vragen over de toekomst van tv en online aan Giel de Winter (midden op de foto), een derde van het trio en tevens presentator van diverse programma's op RTL5. 'Het heeft geen zin om online programma's te maken voor een (oudere) doelgroep dit niet op internet zit.'

Hoe kan StukTV precies interessant zijn voor adverteerders?
We hebben een enorm bereik en een trouwe achterban. Ik denk dat we kwalitatieve content maken wat maakt dat een adverteerder bij ons goed geprofileerd kan worden.

Met welke merken werken jullie bijvoorbeeld samen?
Dat zijn er meerdere. Een aantal zijn cocio, M&M's, Mentos en Gilette. Maar ook bijvoorbeeld overheidsinstanties.

Hoe zie je de toekomst van televisie en dan met name de samenwerking tussen beiden? Wat kan beter?
We merken dat jongeren eigenlijk geen tv meer kijken. Programma's moeten zich naar mijn idee maar richten op een kruisbestuiving tussen online en tv. Zodat je met een programma op de twee verschillende platformen een zo groot mogelijk bereik creëert. 

StukTV spreekt de taal van de jongere doelgroep. Is deze nieuwe samenwerking met CCCP niet de uitgelezen kans om ook de oudere doelgroep aan te spreken?
Jazeker, maar dan moeten we daar wel een goede vorm voor vinden. Je kunt niet van de een op de andere dag het kijkgedrag van mensen veranderen. Het heeft geen zin om online programma's te maken voor een (oudere) doelgroep dit niet op internet zit. Onze eigen achterban snapt die content niet en de oudere doelgroep is niet bekend met het bestaan ervan. 

Waar staat StukTV over twee jaar?
Dan is het een online zender met meerdere succesvol lopende series.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken