Giel (StukTV): 'Online en tv moet kruisbestuiving worden'
- Content
- 7 okt 2016 @ 16:33
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CrossmediaVideoDigitaalContent
- 7 okt 2016 @ 16:33
- Lucas Boon
StukTV trekt in bij producent CCCP in Amsterdam. Het is de bedoeling dat de twee mediabedrijven samen nieuwe formats gaan ontwikkelen voor zowel televisie als online. Een paar vragen over de toekomst van tv en online aan Giel de Winter (midden op de foto), een derde van het trio en tevens presentator van diverse programma's op RTL5. 'Het heeft geen zin om online programma's te maken voor een (oudere) doelgroep dit niet op internet zit.'
Hoe kan StukTV precies interessant zijn voor adverteerders?
We hebben een enorm bereik en een trouwe achterban. Ik denk dat we kwalitatieve content maken wat maakt dat een adverteerder bij ons goed geprofileerd kan worden.
Met welke merken werken jullie bijvoorbeeld samen?
Dat zijn er meerdere. Een aantal zijn cocio, M&M's, Mentos en Gilette. Maar ook bijvoorbeeld overheidsinstanties.
Hoe zie je de toekomst van televisie en dan met name de samenwerking tussen beiden? Wat kan beter?
We merken dat jongeren eigenlijk geen tv meer kijken. Programma's moeten zich naar mijn idee maar richten op een kruisbestuiving tussen online en tv. Zodat je met een programma op de twee verschillende platformen een zo groot mogelijk bereik creëert.
StukTV spreekt de taal van de jongere doelgroep. Is deze nieuwe samenwerking met CCCP niet de uitgelezen kans om ook de oudere doelgroep aan te spreken?
Jazeker, maar dan moeten we daar wel een goede vorm voor vinden. Je kunt niet van de een op de andere dag het kijkgedrag van mensen veranderen. Het heeft geen zin om online programma's te maken voor een (oudere) doelgroep dit niet op internet zit. Onze eigen achterban snapt die content niet en de oudere doelgroep is niet bekend met het bestaan ervan.
Waar staat StukTV over twee jaar?
Dan is het een online zender met meerdere succesvol lopende series.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing