Platform Content en CMFF slaan handen ineen

Platform Content en CMFF slaan handen ineen
  • Content
  • 11 nov 2016 @ 11:08
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentInteractieCommunicatieStrategie

Het contentmarketing-vak is in ontwikkeling en Platform Content en Content Marketing Fast Forward (CMFF) spelen beiden een belangrijke rol in het aanjagen en ondersteunen hiervan. Dit is ook de reden dat beide partijen met elkaar gaan samenwerken.

Platform Content heeft na een doorstart begin dit jaar inmiddels zestien leden aan zich weten te binden, waaronder LVB Networks en Yune. CMFF richt zich met name sterk op de internationale ontwikkelingen van contentmarketing en organiseert events, trainingen en masterclasses waar bijvoorbeeld Joe Pulizzi al heeft gesproken.

De samenwerking tussen beide partijen wordt vertaald naar concrete projecten. De eerste samenwerking vond al plaats rondom het CMFF-congres wat in mei in Amsterdam plaatsvond en is naar eigen zeggen meer dan voldoende aanleiding om dit in de toekomst uit te bouwen. 

Jasper van Zandbeek, voorzitter van Platform Content, laat weten: 'We zijn blij met het partnership met CMFF, vooral ook omdat we hiermee een partnership hebben met een internationale scope. Als regelmatige sprekers op de meeste Europese contentmarketing congressen, zoals Content Marketing Masters, The Content Marketing Academy en Clever Content zijn Huisman en Van Loon al jaren onderdeel van het internationale netwerk van experts, auteurs en opinion leaders. Wij kunnen elkaar als partners versterken om ons vakgebied samen verder te brengen met concrete initiatieven.'

Huisman en Van Loon, initiatiefnemers van CMFF, delen het enthousiasme: 'Onze missie om op een informatieve, leuke en snelle manier contentmarketing professionals te onderwijzen en vooral te inspireren om hen verder te brengen in de uitoefening van hun vak, sluit naadloos aan op de doelstellingen van Platform Content. Onze mogelijkheden om een internationale dimensie toe te voegen biedt het gehele vakgebied ter gelegenheid tot ontwikkeling. Laten we als Benelux marketeers maar écht voor de spreekwoordelijke 'world domination' durven gaan.' 
 

Lees ook: CMFF: 90% van alle content is crap

Platform Content is tevens (mede-)organisator van de Grand Prix Content Marketing, welke volgende week donderdag 17 november plaatsvindt. En er zijn nog kaarten! Ga hier naar toe voor meer informatie. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken