Wat wordt het 'Van Dale-woord' van het jaar?

Wat wordt het 'Van Dale-woord' van het jaar?
  • Content
  • 3 nov 2016 @ 14:54
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommunicatieContent

De zoektocht naar het 'Van Dale Woord van het Jaar' is gestart. De verkiezing begint met het verzamelen van nieuwe woorden. Van Dale is hierbij nieuwsgierig naar wat gebruikers van het Nederlands het beste, mooiste en/of leukste nieuwe woord van 2016 vinden en roept het publiek op om nieuwe woorden en hun betekenis in te sturen. Wat zal het dit jaar worden: oppleuren? Quinoa? Of toch treitervlogger?

Paar regeltjes: de ingezonden moeten ontstaan zijn in 2016. Van alle ingezonden nieuwe woorden maakt Van Dale vervolgens shortlists in vijf categorieën: jongerentaal, lifestyle, sport/amusement, economie en politiek. Daarbij komt er een shortlist van tien woorden die door Van Dale zelf genomineerd worden. 

Nieuwe woorden insturen kan tot en met 29 november; van 30 november tot en met 19 december kan er gestemd worden om per categorie een winnaar te bepalen. Op dinsdag 20 december worden de winnende woorden per categorie en het Van Dale Woord van het Jaar bekend gemaakt. 
 

Houd het laatste nieuws omtrent de verkiezing in de gaten via de Facebook-pagina. Inzenden kan hier



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken