Dalhuisen (ING): 'Werken vanuit één content strategie'
- Content
- 22 dec 2016 @ 09:15
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- StrategieEvenement
- 22 dec 2016 @ 09:15
- Redactie MarketingTribune
Contentmarketing is hot. Net als bij social media een aantal jaren geleden, springt iedereen nu op de contenttrein. We kunnen er als merken en industrie niet meer om heen, lijkt het wel. Hoe ontwikkel je nu als merk goede content die geloofwaardig en authentiek is en vooral ook relevant is voor de doelgroep? We vragen het aan Djémilah Dalhuisen, teamleider media en content distributie bij ING retail Nederland. Zij is één van de sprekers op het Branded Content Event op 2 februari 2017.
Waarom doen onze lezers/marketeers er goed aan om naar uw talk toe te komen?
Ik wil de bezoekers van het Branded Content Event een kijkje in de content-keuken van ING geven en laat zien wat de rol van (branded) content is binnen onze totale communicatiestrategie.
Wat kunnen marketeers van uw talk leren, hoe worden zij verrijkt?
Ik laat zien hoe wij omgaan met content en branded content samenwerkingen. In een organisatie als ING, waarbij er op veel verschillende plekken content wordt gemaakt, is het belangrijk dat er gewerkt wordt vanuit één content strategie, om te zorgen dat alles bij elkaar optelt. Ik zal onze uitdagingen en best practices op dit gebied delen, en natuurlijk een aantal succesvolle - en misschien ook wel minder succesvolle - content voorbeelden laten zien.
Naar welke andere sprekers bent u benieuwd?
Ik kijk met name uit naar de live-pitch. En ik vind het verder ook interessant om de cases van verschillende merken te zien.
Hoe zorg u in zo’n grote organisatie - waarbij er op zoveel plekken content wordt gemaakt - dat alle content consistent is, het merk uitdraagt en versterkt?
Dat is inderdaad een grote uitdaging, zeker binnen onze nieuwe zelfsturende agile organisatie. Hierover ga ik nu niet teveel zeggen, dat bewaar ik voor 2 februari.
U werkte eerder in San Francisco als Media Executive bij TBWA. Wat heeft u in deze baan geleerd waar u nu nog profijt van heeft?
Ons vak verandert continu, dus moeten we meebewegen en steeds op zoek blijven naar relevante vernieuwing en verbetering. Dat betekent: nieuwsgierig blijven en veel uitproberen. Maar altijd met je merk en doelgroep als rode draad om te zorgen dat alles blijft optellen.
U zei in een eerder interview: ‘Content is king, distribution is queen and the queen wears the pants’, wat bedoelt u hier precies me en hoe past u dit principe toe?
Goede content creëren is op zich al een enorme uitdaging, maar als dat lukt is het natuurlijk doodzonde als deze vervolgens niet bij de juiste personen terecht komt en niet gezien of gelezen wordt.
Bestel hier uw kaarten.
- content strategie
- Djémilah Dalhuisen
- communicatiestrategie
- Branded Content Event
- ING
- teamleider media en content distributie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing