Nieuw bureau Hippr: 'Wij richten ons als eerste op influencers'

Nieuw bureau Hippr: 'Wij richten ons als eerste op influencers'
  • Content
  • 28 dec 2016 @ 10:58
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommunicatieInterviewDigitaalContent

Rotterdam verwelkomt deze maand Hippr, een marketing en pr-bureau dat zich naar eigen zeggen als één van de eersten specialiseert in influencer marketing. Het bureau focust zich daarbij op lifestyle en hospitality. Oprichter Talitha Nöllen (28) werkte in het verleden voor Bijl PR, de Van Nelle Fabriek en het nhow Hotel en maakte recent de stap naar het ondernemerschap. We vroegen haar naar de plannen met Hippr. 'Influencers en pr-mensen zijn nog zoekende naar de juiste vorm van samenwerken.'

Wat is in een notendop nu eigenlijk het verschil tussen marketing en pr en hoe anticipeert Hippr daarop?
Daar waar het bij marketing altijd gaat over commerciële doelen, ligt dat bij pr heel anders. Dat gaat in de essentie om relaties - de naam zegt het al. Wel heeft pr steevast ook te maken met mediarelaties en wordt 'free publicity' veelal ingezet als middel. Wij geloven erin dat je middels pr ook commerciële doelen kunt behalen. Bovendien vinden we dat marketing en pr integraal thuishoren in één strategie en dat het dus niet twee losse eilandjes zouden moeten zijn.

PR-bureaus worden door journalisten nog weleens als irritant ervaren. Hoe gaat Hippr dat (voor)oordeel tegen?
Wij maken het verschil door mee te denken met de journalist. Altijd maar de berichten van je klanten bij de redacties naar 'binnen gooien', zonder er bij stil te staan of het voor die journalist relevant is, is inderdaad irritant. Maar door juist mee te denken met het belang van de journalist kun je nieuws of content aanbieden die relevant is voor het medium en aansluit bij hun doelgroep en thema's. Daar wordt iedereen beter van. 

PR-bureaus te over tegenwoordig. Hoe differentieert Hippr zich van andere bureaus?
Wij richten ons als een van de eersten voornamelijk op influencers. Influencer marketing is nog een vrij nieuwe tak van sport, maar we hebben daarin al een breed netwerk.

Wie is je favoriete klant en waarom?
La Buvette, een grand-café in Rotterdam. Geen groot landelijk bedrijf, maar lekker authentiek. De eigenaren zijn echte ondernemers die dagelijks nog werken aan verbetering, daarom merk je dat kleine acties soms al enorme verschillen kunnen maken. Omdat we bij Hippr alle marketing en communicatie voor onze rekening nemen, zijn onze werkzaamheden daar lekker divers en is de behaalde winst al snel zichtbaar.  

"Influencers en pr-mensen zijn zoekende naar de juiste samenwerkingsvorm"

Hoe gaan de zaken nu? Wat is het laatste nieuws?
We zitten nog in een opstartfase. Het bureau is net gelanceerd en de website is nu live. De komende tijd zullen we de flink de boer op moeten met ons bureau. Influencer marketing is als gezegd ook vrij nieuw. We merken dat influencers en pr-mensen nog erg zoekende zijn naar de juiste vorm van samenwerken. Het is duidelijk dat we iets van elkaar moeten, maar hoe precies? Dat weten we nog niet en daarom gaan we in 2017 met de camera op pad om vakmensen en influencers te spreken over dit vraagstuk.   

Wat wil je binnen nu en een jaar bereikt hebben?
Het zou mooi zijn als Hippr binnen een jaar een aantal vaste grotere klanten aan zich heeft kunnen binden. Daarnaast zal altijd gewerkt worden aan het uitbreiden van het netwerk van journalisten en influencers. 


Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken