Willem-Albert Bol X Branded Content Event: 'De essentie van communicatie is aandacht'

Willem-Albert Bol X Branded Content Event: 'De essentie van communicatie is aandacht'
  • Content
  • 12 jan 2017 @ 11:55
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branded Content EventBranded contentContentInteractieInterviewDialoog

Willem-Albert Bol van De Persgroep is een van de sprekers op het Branded Content Event, 2 februari in DeFabrique. Wat kunnen we verwachten van het event en van zijn talk? Een korte vooruitblik. 'Perceptie van doelgroepen beïnvloeden is een feest om te mogen doen. Hopelijk zal op het BCE ook die sfeer hangen.'

Ga hier naar toe voor meer informatie over het Branded Content Event 2017. En bestel hier vast uw tickets.

Waarom moeten onze lezers naar het Branded Content Event komen? 
Omdat er geen ander moment is waar zoveel specialisten rond dit boeiend en groeiend deel van ons vakgebied samenkomen. Branded content wordt volwassen en dan is het heerlijk om mooie cases, de juiste aanpak en goede verhalen te horen.
 
Waarom denkt u dat gevraagd bent voor het BCE?  
Ten eerste omdat ik een oude man van 42 ben die al achttien jaar in meer of mindere mate hiermee bezig is. Ten tweede omdat zij die mij kennen, weten dat ik eerlijk en direct ben. Wars van politiek correctheid. Ten derde omdat ik werk bij het grootste en mooiste (nieuws) mediahuis van Nederland. Ten vierde hoop ik omdat ik een goed verhaal heb over de essentie van communicatie en dat is aandacht. 
 
Wat gaan bezoekers concreet leren van uw talk? Hoe worden ze verrijkt?
Ik ga ze meenemen in de werking van aandacht en waarom branded content daar nou juist een heel effectief middel in is. Wij hebben als de Persgroep het Kenniscentrum voor Aandacht gestart en doen daar nu al twee jaar structureel onderzoek naar. Dit doen we door middel objectief kwantitatief onderzoek in samenwerking met bureau Newcom.
 
Wat zijn in een notendop de trends voor 2017 als het aankomt op branded content?
Er is niet één trend. Je kunt wel duidelijk groeigebieden zien: online video, digitale long-reads, influencers die nu eens volwassen zijn. 
 
Hoe zet De Persgroep branded content/contentmarketing in?
Onze visie is dat afhankelijk van je doelstelling, wij een breed scala aan mogelijkheden willen bieden. Branded content is bij uitstek geschikt om selectieve aandacht te verhelpen. Merken willen graag zichzelf op de kaart zetten. Probleem is dat consumenten vaak maar een heel kleine selectie associaties hebben met dat merk. Branded content is daar een heel effectieve oplossing voor. De geloofwaardigheid en autoriteit van nieuwsmerken maakt branded content bij ons extra sterk.
 
Welk merk heeft branded content als geen ander in de vingers en waarom vindt u dat?
ING heeft het lef om grote projecten te doen en vooral ook met lengte. Daarmee zijn zij een voorbeeld voor anderen. Daarnaast heb ik de hoop dat merken zoals IKEA, KPN en Volkswagen hun ijzersterke merkverhaal vaker durven te vertalen in branded content. 
 
Wilt u verder nog iets kwijt?
Wat hebben wij toch een mooi beroep. Perceptie van doelgroepen beïnvloeden is een feest om te mogen doen. Hopelijk zal op het BCE ook die sfeer hangen.

Ga hier naar toe voor meer informatie over het Branded Content Event 2017. En bestel hier vast uw tickets.

Lees ook het interview dat we hielden met Tom Kniesmeijer, een van de andere sprekers op het event.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken