Men At Work: '3Daboutme-app moet klant innovatie bieden'
- Content
- 5 jan 2017 @ 11:18
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AppsDigitaalContent
- 5 jan 2017 @ 11:18
- Lucas Boon
Online de juiste maat schoenen kopen zonder te passen, Men At Work maakt het mogelijk. Het kledingmerk lanceert in samenwerking met 3Daboutme een size advisor speciaal voor schoenen. Met behulp van je smartphone maak je een 3D-scan van je voet en vervolgens worden jouw maten online gekoppeld aan de merken van Men At Work. E-commerce manager Martijn Hoeksema over het idee achter de app: 'De tool moet helpen bij het vergroten van ons online aanbod.'
Wat betekent deze online actie voor de 33 winkels in de Benelux? Lopen die hiermee niet omzet mis?
Uit analyse is gebleken dat onze online consument een andere klant is dan de bezoekers van onze fysieke winkels. Wij verwachten dan ook dat dit geen invloed zal hebben op de omzet van onze fysieke points of sale. De waarde van deze crossmediale tool zit 'm juist in het optimaliseren van onze service aan de online consument. Daarnaast helpt deze tool bij het vergroten van ons online aanbod; bij online bestellingen kan gebruik worden gemaakt van voorraden instore, zodat beide kanalen kunnen profiteren.
Hoe is de samenwerking tussen MAW en 3Daboutme tot stand gekomen? Op welk moment is het balletje gaan rollen?
Bij de totstandkoming van de app heeft 3Daboutme contact gezocht met Men At Work om te polsen of zij geïnteresseerd waren in het launchen van deze app onder haar klanten. Het voordeel voor MAW is met name de innovatie die we onze klant kunnen bieden, voor 3Daboutme is de upside hiervan dat Men At Work over een grote en loyale klantenbase beschikt die een headstart geeft bij de lancering.
Hoe belangrijk is innovatie voor Men At Work? En welke strategie zit er achter deze size advisor?
Binnen ons 'start something'-principe streven we een aantal waarden na. Eén daarvan is het inspireren van onze doelgroep in vernieuwing. Dit doen we door ruimte te bieden aan upcoming labels als Elvine, maar ook door in onze service component vernieuwing toe te voegen zoals we nu ook doen met deze samenwerking met 3Daboutme. Daarnaast is het een win/win-situatie met het oog op het milieu. De 3Daboutme-app leidt tot een enorme reductie van onnodig transport, waarmee de carbon footprint wordt verlaagd en er gewerkt wordt aan een duurzamere toekomst.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing