Razende reporter Willem-Albert Bol: 'Zin in discussie over branded content'

Razende reporter Willem-Albert Bol: 'Zin in discussie over branded content'
  • Content
  • 1 feb 2017 @ 15:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branded contentBranded Content EventContentEvenementDialoog

Niemand minder dan Willem-Albert Bol van De Persgroep neemt de rol van razende reporter op zich, donderdag 2 februari tijdens het Branded Content Event in DeFabrique te Utrecht. Waarom? En wat moet het precies opleveren? Een korte vooruitblik met de creative director van de uitgeverij.

Komt dit idee uit uw eigen koker en zoja waarom? Zonee, waarom heeft u 'ja' gezegd?
Deels. Het idee kwam langs in een vergadering en men was op zoek naar een nieuwsgierig type. Aanegzien ik volledig voldoe aan dat profiel, moest ik wel ja zeggen. Het is leuk om vakgenoten te spreken over belangrijke thema's. Dus eer en genoegen om dit te doen!

U neemt de rol van razende reporter op u. Aan welke interviewstijl moet ik dan denken: Rutger Castricum of Paul Witteman?
Ik vrees meer Rutger dan Paul. Ik ga voor eerlijk en direct. Vaak maken wij ons vakgebied onnodig complex. Dus met hype-achtige Engelse termen vertellen hoe fantastisch iets gaat. Daar ga ik met plezier doorheen prikken.

Verwacht u daadwerkelijk interessante uitspraken uit de bezoekers te krijgen? Of is het meer voor 'de vorm'?
Vanzelfsprekend verwacht ik kwaliteit, anders zouden we dit niet doen. Door een goed gesprek onder elkaar ga je al snel een stuk dieper dan bij promopraat.

Wat verwacht u van het event zelf?
Ik verwacht traditiegetrouw veel van de pitch, dat is een erg leuk onderdeel. Ik ben jaloers dat wij daar door Tele2 niet voor zijn uitgenodigd! Maar dat zal volgend jaar wel goedkomen, omdat dan niemand meer om ons heen kan. Ik heb er in ieder geval zin in, en hoop dat we goed met elkaar in discussie kunnen treden over de zin en onzin van branded content.

Hoe is uw visie op branded content in het algemeen? En hoe zet De Persgroep het in?
Branded content is een effectieve manier op merken meer profiel en diepgang te geven. Merken willen aandacht. En als zij dan de aandacht op hun diensten of producten willen hebben, is branded content het juiste middel. Voor hard schreeuwen en sales, zijn er alternatieven. Maar voor overweging en voorkeur is branded toch echt heel sterk. 

Ga hier naar toe voor meer informatie over het Branded Content Event 2017. En bestel hier vast uw tickets.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken