Branded Content Event 2017: interactiviteit voorop

Branded Content Event 2017: interactiviteit voorop
  • Content
  • 3 feb 2017 @ 15:01
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementBranded contentBranded Content EventContent

Met 600+ bezoekers zat DeFabrique ramvol, op donderdag 2 februari tijdens het Branded Content Event. Het inhoudelijke programma speelde zich af in Loods 8, maar minstens zo interessant (en gezellig!) was het in de industriële hal waar tout branded content NL samenkwam om te netwerken maar ook om ballen te gooien met BrandDeli of BN'ers te raden bij de 538-stand.

Toekomstpsycholoog Tom Kniesmeijer had de eer het event af te trappen. Organisaties hebben een eigen identiteit nodig, zo betoogt hij. 'Zonder karakter ga je het als merk anno 2017 niet meer redden en wordt het hoog tijd voor merktherapie.' En: 'Heb vertrouwen in je merk, dat is bijna nog belangrijker dan liefde.'

Djémilah Dalhuisen vervolgens zet met ING - zoals wel meer merken - influencers in om de boodschap van haar bedrijf over te brengen. Onder meer Willie Wartaal en de heren van StukTV zijn te vinden op het YouTube-kanaal van de bank. Waarom? Echtheid staat voorop, als het aan ING ligt. Nog een paar tips voor de creatieven in de zaal: 'Durf eerlijk te zijn en maak duidelijk wie de opdrachtgever en afzender is.' En: 'Als het niet lukt, heb het lef met je samenwerking te stoppen.'

Wederom kwam vandaag het onderwerp 'millennials' aan bod, tijdens het panel met Jos van den Bergh (Renault), Gijsbregt Brouwer (‘trendwatcher’) en Nadine de Ridder (‘media specialist’). Laatstgenoemde stelt: 'Bedenk wat je met je content wilt bereiken en wat jouw merk goed past. Dat kunnen drie dingen zijn: entertainen, inspireren of informeren.' Nog belangrijker wellicht, daar is-ie weer: wees authentiek. Brouwer: 'Als horlogemerk hoef je niet per definitie dat klokje in de cameralens te duwen. Daar prikt de consument zo doorheen, plus het levert geen interactie op. En dat heb je soms wel nodig, zeker op social media.'

Na de goed verzorgde lunch (voor uw info: rijkgevulde broodjes tonijn, humus en pulled pork) stonden er tal van interessante sprekers (De Persgroep, Nespresso, Sanoma SBS) op het programma, maar meest in het oog springend was ongetwijfeld de traditionele live pitch, dit jaar van Tele2. Het idee: op basis van een content briefing van de telecomaanbieder mochten Universal Music Group & Brands, Telegraaf Media Groep en Sanoma SBS hun idee pitchen voor een branded content-campagne... live!

Na wat gehannes met het geluid (raar dat dat anno 2017 nog voorkomt) had TMG naar mening van ondergetekende de beste pitch: iedereen #mobilefreeday voor één dag. Social Influencers stelde voor om met een bups influencers de boot op te gaan maar uiteindelijk ging Universal er met de winst vandoor. 'Wij hebben beschikken over de grootste artiesten, niet over klanten. Maak daar dus gebruik van.'

Maar ook voor wie even geen zin had in termen als brand journey en merkpositionering, kon de gehele dag zijn lol op in de industriële hal van DeFabrique. Interactiviteit stond – net als bij het inhoudelijke programma – voorop. Razende reporter Willem-Albert Bol (Persgroep) rende rond, er was een Voetbal International-quiz en je kon je toekomst laten voorspellen door een heuse waarzegster. Of natuurlijk bijpraten met gelijkgestemden onder het genot van een goede cappuccino of na afloop met bier en bitterbal. Goed voor je (content)marketing! 

 

Meer beeld? Bekijk de BeeldRSVP.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken