Lieneke van der Laan strategy director bij MPG.: 'Ervaring aan zowel bureau- als klantkant werkt voordelig'

Lieneke van der Laan strategy director bij MPG.: 'Ervaring aan zowel bureau- als klantkant werkt voordelig'
  • Content
  • 16 mrt 2017 @ 11:29
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Lieneke van der Laan (32) is aangenomen als strategy director bij MPG. Ze gaat bij het contentmarketingbureau aan de slag met een focus op retail- en finance accounts. Hiervoor werkte Lieneke onder meer bij Rabobank, waar ze onder andere verantwoordelijk was voor de uitrol van Rabomobiel naar lokale banken. Een korte introductie. 'Ik nodigde mezelf uit en Dolly deed de rest.'

Je hebt zowel aan klant- als bureaukant gewerkt. Wat heeft nu eigenlijk je voorkeur en waarom?
Dat is eerlijk gezegd voor mij niet zo principieel. De kansen die zich op mijn pad voordeden zijn leidend geweest. Mijn gevoel speelde daarbij vooral een rol als het gaat om een persoonlijke klik met het bedrijf en potentiële collega's. Achteraf kan ik wel voluit stellen dat mijn ervaringen aan zowel bureaus- als aan klantkant een groot voordeel zijn gebleken. Het maakt het voor mij veel gemakkelijker om me te verplaatsen in beide werelden, waarmee niet alleen mijn effectiviteit maar ook mijn werkplezier sterk gediend is. Het succes van mooie concepten vormt hiervan het concrete bewijs. Zoals de uitrol van Rabomobiel naar lokale banken, de internet campagnes van KPN en nieuwe retail concepten in binnen- en buitenland.

Hoe zag de sollicitatieprocedure bij MPG. eruit?
Ik was toe aan een volgende stap. Ik volgde MPG. al en had meerdere interviews en presentaties van Dolly van den Akker voorbij zien komen. Haar visie sprak me aan, dus ik dacht: laat ik eens koffie komen drinken. Ik nodigde mezelf uit en Dolly deed de rest. Voorafgaand aan het gesprek was het bij mij overigens niet eens bekend dat er een vacature was ontstaan, maar daarna is het snel gegaan. Uiteindelijk bleek dus dat ik toevallig op het juiste moment op de juiste plek was.

Je stelt dat content 'de inhoud van ieder contact' is. Leg eens uit? Gaat dat niet wat ver?
Snelle nieuwe technologische ontwikkelingen zetten onze wereld op z'n kop. Een voortdurende stroom aan nieuwe communicatiemiddelen en touchpoints bieden grote kansen op nieuwe vormen van interactie, maar ook bedreigingen als hier niet adequaat op wordt gereageerd. 
Voor merken vormt dit de ultieme uitdaging om hun verhaal inspirerend en actueel te blijven vertellen. Ieder contactmoment vormt hierbij een 'moment of truth' voor steeds kritischer wordende consumenten. Een gemiste kans kan hierbij grote impact hebben. Dit stelt hoge eisen aan de interne organisatie van bedrijven, waarbij de verantwoordelijkheid voor de verschillende touchpoints nu nog te vaak gefragmenteerd wordt georganiseerd. Het structureren, regisseren en vooral coherent en consistent aanjagen van de merkpropositie door middel van contentmarketing zal cruciaal blijken voor succes.

Wat breng jij mee naar MPG.?
Een combinatie van enerzijds gestructureerd denken en werken en anderzijds een hoge mate van flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Een sterke drive naar vernieuwing en verandering is wat mij motiveert. Dit leidt ertoe dat ik op geheel eigen en specifieke wijze kijk naar problemen en oplossingen en mij gemakkelijk verplaats in de verschillende werelden van opdrachtgevers- en nemers. Het overbruggen en verbinden van strategie en creatie voelt voor mij heel natuurlijk en plezierig. Daarmee bereik ik concrete en efficiënte resultaten.  

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken