Algemeen Dagblad werkt samen met Veed Festival

Algemeen Dagblad werkt samen met Veed Festival
  • Content
  • 6 apr 2017 @ 11:58
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementContentMakers

Het Algemeen Dagblad gaat samen met Veed Festival op zoek naar journalistiek talent. Op het event komen bekende YouTubers samen met bedrijven, media en hun fans. Zaterdag aanstaande is het hoogtepunt met de fandag en aansluitend de Veed Awards. Het Algemeen Dagblad is dit jaar voor het eerst mediapartner van het event.

Een van de onderdelen van de samenwerking tussen Veed en het AD is de journalistieke aanmoedigingsprijs. Hoofdredacteur Hans Nijenhuis zal voor de Veed Awards deze prijs uitreiken om een grote belofte aan te moedigen zich journalistiek te ontwikkelen: 'Op YouTube bulkt het van het talent. Met deze prijs hopen we hen te verleiden dat in te zetten voor de journalistiek.' 

Door een vakjury onder leiding van Rennie Rijpma (chef digitaal AD) en Bouke van der Veer (chef video AD) zijn jonge YouTubers beoordeeld op zeven criteria waaronder personality, nieuwswaarde, inhoud en potentie. 

Omar Kbiri, co-founder van het Veed Festival, is blij: 'We zien dat we door middel van dit soort samenwerkingen de YouTube community in zijn geheel weer een stukje verder krijgen. Of het nou een prijs is voor een journalistiek talent of mooie redactionele stukken die beter inzicht in deze wondere wereld brengen.' 

Beeld: 'Het sterrenstelsel van de populairste YouTubers'

Ga voor meer informatie naar de website.  

 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken