BVA en FNLI publiceren Gids Content Creators en Voedingsmiddelenadverteerders
- Content
- 18 apr 2017 @ 15:26
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - VloggenContentCreatie
- 18 apr 2017 @ 15:26
- Redactie Contentmarketing
De inzet van vloggers binnen het reclamedomein brengt nieuwe uitdagingen met zich mee, zo stellen de BVA Bond van Adverteerders en FNLI, de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie. Daarom brengen beide partijen de 'Gids Content Creators en Voedingsmiddelenadverteerders' uit.
Doel van de gids is om adverteerders en hun bureaus een kompas te bieden hoe ze op het gebied van content creation verantwoord reclame kunnen maken. Content creators en vloggers zijn voor voedingsmiddelenadverteerders interessante influencers om commercieel mee samen te werken. Met hun eigen videocreaties spreken ze een jonge doelgroep aan, die steeds minder lineair televisie kijkt. Deze nieuwe manier van reclame maken brengt uitdagingen met zich mee op het gebied van regelgeving en naleving, met name in combinatie met kinderen jonger dan dertien jaar.
De gids van BVA en FNLI is gebaseerd op rondetafelgesprekken en presentaties met experts van onder meer Unilever en Coca-Cola. Ook is er samenspraak geweest met Stichting Reclamecode (SRC).
Philip den Ouden, directeur FNLI, laat weten: 'De manier waarop fabrikanten hun boodschap bij de doelgroep kunnen brengen blijft zich uitbreiden en daarom is het goed dat we alert blijven op de effecten die deze kanalen met zich meebrengen. De levensmiddelenindustrie hanteert de Reclamecode voor Voedingsmiddelen die onderdeel is van de Nederlandse Reclame Code van de SRC. Daarin staat onder meer dat we helemaal geen reclame meer maken gericht op kinderen onder de zeven jaar; voor kinderen tussen de zeven en dertien jaar is het alleen toegestaan voor voedingsmiddelen die aan bepaalde voedingskundige criteria voldoen. Deze regels zijn ook van toepassing op samenwerking met vloggers en deze gids is een waardevol hulpmiddel om daaraan te voldoen.'
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- FNLI
- vloggers
- gids content creators en voedingsmiddelenadverteerders
- BVA
- vlog
- philip den ouden
- vloggen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing