Merel Braakman commercial director bij MPG.: 'Consument bepaalt zelf moment van aandacht'
- Content
- 18 apr 2017 @ 14:16
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - DigitaalStrategiePersonalia
- 18 apr 2017 @ 14:16
- Lucas Boon
Contentmarketingbureau MPG. heeft het team uitgebreid met commercial director Merel Braakman (43). Ze werkte voorheen onder meer bij Sanoma en voor MPG. gaat Braakman het commerciële beleid vormgeven en uitvoeren.
Waarom heb je 'ja' gezegd?
MPG. hield ik al een poosje in de gaten. Ik wist dat Allerhande een klant is en zag dat hier mooie digitale slagen zijn gemaakt. Daarnaast kwam ik MPG. steeds vaker tegen in vakmedia dus mijn aandacht was sowieso gewekt voordat ik met Dolly van den Akker (business director, red.) in gesprek kwam. MPG. heeft een duidelijke visie voor de toekomst en daar past een nieuw commercieel beleid bij. Een opdracht waar ik direct door getriggerd werd. Ook ik heb de afgelopen jaren gezien hoe het aan de andere kant van de tafel is, de adverteerderskant dus. Veel adverteerders kunnen het zich niet permitteren na een nieuwe strategische keuze een eigen content-unit op te zetten, tenzij je dat apart als cel gaat doen en dan kom je toch al gauw uit bij bijvoorbeeld MPG.
Waar ga je in je eerste jaar mee aan de slag?
Er zijn veel slagen gemaakt bij MPG. Dit was al gaande voordat ik hier zat; er is een brede samenwerking met 4net opgezet voor het ontwikkelen van apps en websites. Daarnaast bieden we veel nieuwe proposities, zijn we sterk in video, hebben we een eigen studio en worden we vaak strategisch aan tafel gevraagd, nog ver voordat we überhaubt over content of invulling praten. We zijn dus eigenlijk een one-stop-shop, fullservice, communicatiebureau.
Wat is in jouw ogen de laatste trend in contentmarketing?
Het belangrijkste van nu, binnen communicatie in het algemeen, is dat de consument het liefst gewoon echt aandacht zoekt. Van andere consumenten maar vooral ook van merken. Aandacht op momenten die hij zelf bepaalt. Dat betekent dat merken er dus ook altijd voor moeten zorgen dat ze 'er zijn' als de consument op zoek is naar die aandacht. Analyses van persona's en hun customer journey worden daarom steeds belangrijker. Dit verlangt dus ook een andere manier van denken en werken voor de marketeer. De 'alfa-opgeleiden' zullen steeds meer 'beta-kennis' moeten hebben.
Voor welk type merk zou je bij MPG. nog graag willen werken?
We werken al voor mooie partijen in retail, food, finance en media. De door ons ontwikkelde 'lifestyleschwung' - wat we in media en retail doen - zouden we ook kunnen doorvertalen naar fashion en beauty of juist naar start-ups en meer techgerelateerde bedrijven. Zij zijn daar vaak minder sterk in dan wij.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- contentmarketing
- content marketing
- contentmarketingbureau
- allerhande
- merel braakman
- mpg.
- content
- commercial director
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing