Personalisatie-website ZB en Perplex ontvangt internationale lof

Personalisatie-website ZB en Perplex ontvangt internationale lof
  • Content
  • 15 jun 2017 @ 15:16
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentAward

De website verder-online.nl heeft een eervolle vermelding ontvangen bij de internationale Umbraco Codegarden Awards in Denemarken. Verder-online is een nieuw kennisplatform over scheiden en meditation van de Nederlandse Vereniging Familierecht Advocaten Scheidingsmediators.

Verder-online wordt gemaakt met You, de impliciet personaliserende website van contentmarketingbureau ZB en webpartner Perplex. Door het personalisatie-algoritme van You krijgt elke bezoeker vooral content te zien die voor hem of haar echt relevant is.

De personalisatie-website werd in Odense in Denemarken verkozen tot een van de drie beste internationale websites in de categorie 'Best Technical Solution'. In totaal deden er 170 websites mee. Verder-online behoorde tot de top 3 en verdiende daarmee een eervolle vermelding. Niels Hartvig, organisator en ceo van softwarebedrijf Umbraco, laat weten: 'Ik ben zeer onder de indruk van de personalisatiemogelijkheden van de website. Impliciete personalisatie wordt mogelijk doordat aan alle content scores worden meegegeven die per persoon wordt ingedeeld en getoond.'

'Daarmee slaat de Umbraco-ceo de spijker op zijn kop', zegt Robbert Zantinge, directeur van contentmarketingbureau ZB. 'Er is namelijk een groot verschil tussen impliciete en expliciete personalisatie. Bij expliciete personalisatie geeft de websitebezoeker zelf aan waarover hij informatie wil zien. Onze personalisatie-website You werkt echt met impliciete persoanlisatie. You herkent de bezoeker en registreert ook realtime het klikgedrag. Vervolgens krijgt de bezoeker alleen díe content te zien die voor hem interessant is op dát moment.'

Conversie per doelgroep
Volgens Zantinge is er met personalisatie nog een wereld te winnen voor contentgedreven merken. ‘Het verhoogt de conversie enorm. Ga maar na. Wij weten op verder-online aan de hand van data, maar ook na drie, vier kliks of iemand een man is of een vrouw. Of iemand kinderen heeft of niet. Maar ook of iemand emotioneel of financieel gedreven in de scheiding zit. We waarderen alle content, elk stukje tekst, elke video, elke illustratie, vooraf per subdoelgroep. We weten precies welke content relevant is per fase in de customer journey waarin iemand zich bevindt. We scherpen daarna vervolgens aan door content, maar bijvoorbeeld ook bezoektijden, leestijden en conversies te analyseren.’

Umbraco awards
Verder-online kreeg de eervolle vermelding tijdens Codegarden 2017, hét internationale festival voor de community van het open source contentmanagementsysteem (CMS) van Umbraco. Er zijn awards te winnen in vijf categorieën. De categorie Best Technical Solution is voor de allerbeste technische oplossing, waarbij innovatie voorop staat. Denk aan omnichannel-oplossingen, coole integraties of projecten waar personalisatie de site naar een nieuw niveau heeft gebracht.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken