NU.nl lanceert branded content label

NU.nl lanceert branded content label
  • Content
  • 25 jul 2017 @ 10:25
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentContent

Waar je adverteert is minstens zo belangrijk als de boodschap zelf, zo stelt NU.nl. Daarom heeft de nieuwssite een eigen branded content label gelanceerd: NUstudio, het nieuwe b2b-label van de bekende nieuwswebsite.

Inmiddels weten de meeste bedrijven, marketeers en uitgeverijen hoe ze content moeten maken of bij wie ze content kunnen laten maken. Het vermarkten van die content is echter net zo belangrijk als het maken van de content, en NUstudio gaat adverteerders hierbij helpen. 

NUstudio heeft een formule ontwikkeld waar 'iedere vorm van content die aangeleverd wordt doorheen wordt gehaald. Het zijn verschillende checkboxes die, wanneer alle vinkjes er staan, leiden tot een inzet op NU.nl met maximaal impact. Het branded content team zorgt ervoor dat ijzersterke content in de beste context wordt geplaatst, of simpeler: content x context = impact.' 

NUstudio onderscheidt eerst wat het doel van de content is: informeren, inspireren of converteren. Vervolgens wordt er gekeken naar de context. Op welke plek op NU.nl wordt de content geplaatst, op welk moment en voor welke doelgroep. Op deze manier hoopt NUstudio maximaal impact te bereiken, voor zowel adverteerder als lezer.

Om bovenstaande formule toe te lichten, heeft NUstudio een miniserie op YouTube gelanceerd. Bekijk de driedelige serie hieronder:



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken