NU.nl lanceert branded content label
- Content
- 25 jul 2017 @ 10:25
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentContent
- 25 jul 2017 @ 10:25
- Redactie Contentmarketing
Waar je adverteert is minstens zo belangrijk als de boodschap zelf, zo stelt NU.nl. Daarom heeft de nieuwssite een eigen branded content label gelanceerd: NUstudio, het nieuwe b2b-label van de bekende nieuwswebsite.
Inmiddels weten de meeste bedrijven, marketeers en uitgeverijen hoe ze content moeten maken of bij wie ze content kunnen laten maken. Het vermarkten van die content is echter net zo belangrijk als het maken van de content, en NUstudio gaat adverteerders hierbij helpen.
NUstudio heeft een formule ontwikkeld waar 'iedere vorm van content die aangeleverd wordt doorheen wordt gehaald. Het zijn verschillende checkboxes die, wanneer alle vinkjes er staan, leiden tot een inzet op NU.nl met maximaal impact. Het branded content team zorgt ervoor dat ijzersterke content in de beste context wordt geplaatst, of simpeler: content x context = impact.'
NUstudio onderscheidt eerst wat het doel van de content is: informeren, inspireren of converteren. Vervolgens wordt er gekeken naar de context. Op welke plek op NU.nl wordt de content geplaatst, op welk moment en voor welke doelgroep. Op deze manier hoopt NUstudio maximaal impact te bereiken, voor zowel adverteerder als lezer.
Om bovenstaande formule toe te lichten, heeft NUstudio een miniserie op YouTube gelanceerd. Bekijk de driedelige serie hieronder:
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing