Thomas Bekker in dienst bij Mediatic: 'Ik ben nogal een koopjesjager'

Thomas Bekker in dienst bij Mediatic: 'Ik ben nogal een koopjesjager'
  • Content
  • 21 jul 2017 @ 16:46
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentPersonalia

Contentmarketingbureau Mediatic heeft Thomas Bekker (26) aangetrokken als pr-consultant/contentmarketeer. In zijn nieuwe functie gaat hij zich richten op pr en het creëren van content voor klanten in voornamelijk de IT-, HR- en financiële sector. Een korte kennismaking.

Waarom heb je voor Mediatic gekozen en niet voor een ander (contentmarketing)bureau?
Tijdens het eerste sollicitatiegesprek voelde ik direct een klik. Van nature ben ik een sociaal persoon en ik vind het belangrijk dat er een gezellige sfeer heerst op de werkvloer. Meteen viel mij het open en spontane karakter van zowel de organisatie als de medewerkers op. Ook spreekt het afwisselende karakter van de werkzaamheden me aan.

Wat wil je binnen nu en een half jaar bereikt hebben bij Mediatic?
Voor mij als rookie zal het eerste half jaar voornamelijk bestaan uit leren en ervaring opdoen. Zo hoop ik te kunnen groeien in mijn functie en van onmisbare waarde te worden voor het bedrijf. Tijdens mijn studie International Business & Languages in Groningen heb ik mijn passie voor taal weer helemaal teruggevonden. Bij Mediatic hoop ik deze vernieuwde liefde verder uit te kunnen werken in content waar mensen echt iets aan hebben.

Wat is in jouw visie de laatste trend op het gebied van contentmarketing?
Daadwerkelijk resultaat leveren, naast het maken van puur 'mooie content'. Natuurlijk kan dat naamsbekendheid zijn door een succesvolle perslobby, maar ook het realiseren van een lead doordat je de juiste content op het juiste moment onder de aandacht van je doelgroep kunt brengen. Bijvoorbeeld door de inzet van marketing automation, dan grijpt alles in elkaar.

Wat is jouw favoriete merk en waarom?
Een favoriet merk heb ik niet echt, ik ben namelijk nogal een koopjesjager en kijk eerder naar de prijs dan naar het naamplaatje. Als ik er dan toch één moet kiezen, dan ga ik voor Adidas. Ik ben van huis uit sportief en sneakers zijn de enige producten waarbij het merk boven de prijs gaat. Wanneer ik denk aan sneakers en sportartikelen, dan denk ik aan Adidas.

Je gaat content creëren voor klanten in IT, HR en Finance. Welke branche heeft je voorkeur en waarom?
Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in wat mensen drijft en bezighoudt. Ik vind het interessant om te weten wat er in mensen omgaat, dus dan kies ik voor HR. Maar in vrijwel alle branches kom je interessante mensen en opdrachten tegen en deze diversiteit zorgt er dan ook voor dat mijn werk spannend blijft. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken