Zandbeek en Eindhoven365 scoren bij Amerikaanse Content Marketing Awards

Zandbeek en Eindhoven365 scoren bij Amerikaanse Content Marketing Awards
  • Content
  • 18 jul 2017 @ 10:49
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentAward

Contentmarketingbureau Zandbeek en citymarketingorganisatie Eindhoven365 hebben gescoord bij de Amerikaanse Content Marketing Awards. De internationale influencercampagne Another City Trip won in de categorie 'Best Use of Instagram/Snapchat in Content Marketing'. De Content Marketing Awards is wereldwijd het grootste awardfestival binnen het vakgebied en wordt georganiseerd door het Content Marketing Institute. Dit jaar werden er ruim 1100 cases ingezonden.

Het doel van de campagne was om food-, lifestyle- en fashionbloggers 'de ware schoonheid van Eindhoven te laten ontdekken'. De city explorers namen deel aan een programma dat tot stand kwam in samenwerking met tientallen zelfstandige retailers, bijzondere horecazaken en culturele instellingen uit Eindhoven. Het resultaat is user generated content met impact: bijna 4 miljoen impressies en een engagement ratio van 4%. 

Peter Kentie, managing director bij Eindhoven365, laat weten: 'Eindhoven wordt over het algemeen niet beschouwd als het knapste meisje van de klas. Alleen al in Nederland zijn mooiere steden te noemen. Maar Eindhoven is wél het meest intrigerende en spannendste meisje van de klas. Het meisje dat je verrast, verwondert en je uitnodigt om mee te doen aan het prototypen van de toekomst. Dat zag je terug in deze campagne, waarbij we de regie volledig uit handen hebben gegeven aan de internationale influencers.'

Lees ook: Mark de Greeff (Eindhoven365): 'Influencer marketing is van alle tijden'

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken