5 vragen aan... Jordi Bron (Contany.nl): 'Waarom zie ik reclames van inlegkruisjes?'

5 vragen aan... Jordi Bron (Contany.nl): 'Waarom zie ik reclames van inlegkruisjes?'
  • Content
  • 23 aug 2017 @ 12:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaStrategieContent

Met zijn bureau Contany.nl helpt Jordi Bron bedrijven in het mkb met het uitstippelen en implementeren van hun contentstrategie. daarnaast is hij mede oprichter van Hulc.nl, een marktplaats voor influencers en seo. Een man met een visie op contentmarketing dus, reden hem te vragen voor '5 vragen aan'.

Influencer marketing is een hype die volgend jaar alweer is overgewaaid. Eens of oneens?
Oneens. Influencer marketing is van alle tijden, al is het wel zo dat het de laatste tijden online enorm populair is geworden. Ik zie het niet meer verdwijnen omdat vooral bloggers en vloggers soms wel duizenden volgers hebben, voornamelijk jongeren. Dit is een doelgroep die traditionele marketingkanalen (krant en magazines) niet meer weten te bereiken. Een tweede reden is dat vooral bloggers enorme waarde voor seo kunnen leveren. Deze vorm van linkbuilding is zo waardevol omdat het échte volgers, fans en lezers oplevert, hetgeen ook Google waardeert. Dit is precies waar we met ons nieuwe platform Hulc.nl ook op inspringen: hoge kwaliteit exposure.

Welk social media kanaal heeft volgens jou het meest toekomst voor marketeers?
Ik ben zelf onder de indruk van Medium, al is dit in Nederland nog maar heel klein. Dit blogging platform heeft als voordeel dat je automatisch lezers krijgt vanuit het sociale aspect ervan; gebruikers worden automatisch getipt over relevante content. Van de gebruikelijke social media halen we bij Contany.nl met Facebook verreweg de beste resultaten. Het boosten van blogs bij de doelgroep en hen vervolgens retargetten kan zeer voordelig op Facebook, waardoor het bijna altijd wel lucratief te krijgen is. Maar ook hiervoor geldt: er moet een gedachte achter zitten. Denk in funnels: waar moeten lezers terecht komen en wat wil je daar vervolgens mee doen?

Wat is de grootste misvatting op het gebied van contentmarketing?
Onze klanten denken vaak dat contentmarketing een blogje schrijven is en dan maar afwachten tot de bezoekers binnenstromen. Bloggen is vaak een aantrekkelijke invulling van contentmarketing, maar je kunt hier niet volledig op leunen en dan klagen dat het niet werkt. Je moet het als een proces zien waarbij bloggen meestal inderdaad een onderdeel vormt, maar dan wel in samenspraak met call-to-actions naar landingspagina's, promotie via social media, gastbloggen, pr en e-mailmarketing. Het is altijd maatwerk, dus vooraf een goede strategie onderzoeken is onmisbaar.

Welk merk zou naar jouw idee meer met contentmarketing moeten doen?
Welk merk niet? Dat lijkt me een betere vraag. Als ik tv-reclames zie, blijf ik me verbazen dat door zoveel geld aan gespendeerd wordt. Er zit altijd veel ruis tussen (waarom zie ik reclames van inlegkruisjes?) en de uitkomst is onzeker en ook nog eens moeilijk te meten. Ik weet zeker dat wij hun marketingbudgetten effectiever zouden kunnen inzetten.

Waarom zouden (content)marketeers in zee moeten gaan met Contany.nl en niet met een ander bureau?
Onze accountmanagers begeleiden onze klanten zeer intensief waardoor klanten weten hoe het ervoor staat met hun investering en wat het rendement daarvan is. Een ander belangrijk aspect waar ik trots op ben, is dat we alle data verzamelen in Report Contany en dit voor onze klanten inzetten. Hierdoor weten we voor iedere branche wat werkt en wat niet. Tot slot door ons nieuwe platform Hulc, de nieuwe marktplaats voor influencers en seo. Genoeg redenen lijkt me?

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken