Nieuwe categorieën voor Grand Prix Content Marketing

2aug 201715:17
  • Content
  • 12599 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • AwardsContentGrand Prix Content Marketing

nieuws Het vak contentmarketing verandert continu, nieuwe technieken maken weer andere aanpakken mogelijk. Vandaar ook ieder jaar een klein aantal aanpassingen in de categorieën voor de Awards en Bekroningen van de Grand Prix Content Marketing 2017. Inzenden voor de Grand Prix? Kijk dan goed in welke categorie je de meeste kans maakt, voordat je een case inzendt. Let daarbij ook op het onderscheid tussen Awards en Bekroningen.

Bij de Awards is een 'Overall'-categorie ingesteld. Deze cases worden beoordeeld door de bestuursleden van de Stichting Grand Prix Content Marketing. Nieuw in deze categorie zijn:

  • Beste PR-inzet vanuit contentmarketing; welke PR-inzet is het meest succesvol geweest vanuit een geïntegreerde aanpak? PR is vaak niet langer een eenmalige inzet, maar wordt in toenemende mate campagnematig via diverse kanalen uitgewerkt.
  • Beste Effectiviteit; welke case kan effectiviteit van de inzet het best onderbouwen in woord en/of cijfers?
  • De Contentmarketing Man/Vrouw van het jaar; welke man of vrouw heeft zich het afgelopen jaar het best onderscheiden in activiteiten om het vak contentmarketing weer een stap verder te brengen in ontwikkeling? (NB: hiervoor kan niet worden ingezonden, maar wordt voorgedragen vanuit het bestuur van de Stichting)

Bij de Bekroningen is een gering aantal veranderingen doorgevoerd:

  • Bij Video is de categorie Beste Long Form Video toegevoegd, een ontwikkeling die het afgelopen jaar mooie producties heeft opgeleverd. De grens bij 'long form' is gelegd op minimaal tien minuten. 
  • Bij Online zijn twee nieuwe categorieën toegevoegd: Beste Podcast; welke organisatie is het best in staat structureel (minstens vijf afleveringen) en aantoonbaar door podcasts een doelgroep aan zich te binden? Uiteraard werkend vanuit de communicatie-doelstellingen van een merk.
  • En: Beste Social Content Marketing-Inzet; de winnende case heeft op de beste en onderbouwd meest effectieve manier (omschreven in cijfers en/of in woord) social media ingezet bij het realiseren van de communicatie doelstellingen. Dat kan via video, Facebook, Instagram, Snapchat, etc. Of juist via een mix van deze kanalen. 

 

Bekijk hier de Award categorieën en alle Deelbekroningen en registreer je case!

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content