Premier League brengt single uit met MassiveMusic

22aug 201709:42
  • Content
  • 7921 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • CreatieContent

nieuws De Engelse Premier League heeft een single uitgebracht tegelijkertijd met de kick-off van het nieuwe voetbalseizoen. Het nummer 'This Is Premier League' is geschreven en geproduceerd door MassiveMusic, als onderdeel van de audio identiteit die het muziekbureau vorig jaar ontwikkelde voor de rebranding van de Premier League.

De release is een antwoord op de grote vraag naar de muziek van de supporters en voetbalfans van de Premier League. Fans vergaarden en deelden hun eigen versies van opnames van de uitzendingen en zetten deze op social media kanalen. De fans hebben er ook voor gezorgd dat het nummer wordt geïntegreerd in de populaire voetbal game FIFA van EA Sports. Mede hierdoor kon Premier League niet achter blijven en besloot tot een officiële release van de single.

De track is gebaseerd op de opkomstmuziek die afgespeeld wordt in de stadions voor elke wedstrijd in de Premier League. De audio-identiteit is geproduceerd in samenwerking met designbureau DixonBaxi uit Londen.

Paul Reynolds, managing director van MassiveMusic Londen, laat weten: 'De single release laat zien hoe een audio identiteit voor een merk op de lange termijn kan werken. Met muziek is er zoveel meer mogelijk dan met alleen een simpel sound logo; merken kunnen een duidelijke plek claimen in het muziekdomein en daarmee substantiële fans creëren.'

Lees ook: MassiveMusic meets Joss Stone
 




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content