[#11 Content Rally] Ewald Verhoog (Beeckestijn Business School): 'Content hoeft niet elke dag vers te zijn'

14sep 201710:47
  • Content
  • 9085 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPersonalia

nieuws In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Ewald Verhoog, businesscoach en docent bij Beeckestijn Business School.

Wat is de grootste misvatting op het gebied van contentmarketing?
Het is een misvatting dat je telkens nieuwe content moet maken. Content hoeft niet elke dag opnieuw vers te zijn. Als je relevant bent, mag content jaren oud zijn. Zolang je die content maar op het juiste moment weet voor te schotelen, op basis van data van je website, fysieke shops, custom care, social media, etc.

Door de verschuiving van paid media naar owned en earned media hebben veel bedrijven -terecht- contentmanagers aangenomen. Daardoor is er nu veel meer content dan aandacht en is het tijd om te investeren in tools om echt relevant te worden. Anders heb je helemaal niets aan al die copy en filmpjes. 

Welk merk zet naar jouw idee contentmarketing het slimst in en waarom?
Ik ben gecharmeerd van trafficandfunnels.com. Zij denken helemaal 'andersom'. Ze snappen echt wat jij op welk moment nodig hebt om een volgende stap te zetten in je relatie. Die stap hebben ze vervolgens heel goed geautomatiseerd, echt smullen.

Welk merk zou naar jouw idee meer moeten doen met contentmarketing en waarom?
De Nederlandse regering zou veel meer regie moeten nemen. Bij ieder ander bedrijf zou het toch ondenkbaar zijn om een reorganisatie door te voeren zonder communicatieplan? Hoe bestaat het dan dat elke regering tientallen hervormingen inzet, zonder een dergelijk plan? Ik zie nu vooral reacties op het gekef van andere politieke partijen en het bedwingen van relletjes in de media. Ze praten tegen, niet met. Met contentmarketing zouden ze ervoor kunnen zorgen dat veel meer mensen de keuzes begrijpen en trots zijn op wat je als regering bereikt. 

Wat is op dit moment de grootste uitdaging voor contentmarketeers?
De ontwikkeling van WeChat is denk ik de grootste game changer. Wat gebeurt er als wij straks - net als de Chinezen - álles doen binnen die ene hyperrelevante app? Dan vervangt WeChat in één klap WhatsApp, Facebook, Instagram, Google Search & Shopping van je bedrijf.

Aan wie geef je het stokje door en waarom?
Ik geef het stokje door aan Thomas Karsdorp, contentmanager bij Terre des Hommes. Daar weten ze zelfs van het ergste marketingkanaal ter wereld (straatwerving) nog een belevenis te maken. Ze breken alle records met hun Virtual Reality Experience. Geen ander bedrijf krijgt mensen zo snel en effectief door alle stappen van het AIDA-model. 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content