[roundup] Dit was contentmarketing in september 2017

[roundup] Dit was contentmarketing in september 2017
  • Content
  • 2 okt 2017 @ 09:42
  • 13428 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Content

Wat is er de afgelopen maand gebeurd op het vlak van contentmarketing? Het was in ieder geval raadzaam om MarketingTribune in de gaten te houden, wij waren namelijk aanwezig op Content Marketing World in Cleveland. Daarom onder meer interviews met Joe Pulizzi, Doug Kessler en Jay Acunzo. Ook uitgebreid aandacht voor de Grand Prix Content Marketing, onder andere in de vorm van een interview met moderator Aart Lensink. Daarnaast natuurlijk de Content Rally én de nieuwe rubriek: 'Influencer van de Week', en we trappen af met Ron Simpson, die zojuist met zijn The Avocado Show met een investering van vijf miljoen is uitgebreid naar het buitenland. En nog veel meer... Veel leesplezier!

6 september: Oprichter en naamgever Zandbeek Communication Group overleden (8970 x gelezen)
Na een kort ziekbed is Willem van Zandbeek op 65-jarige leeftijd overleden. Van Zandbeek richtte in 1995 marketing- en communicatiebureau Zandbeek Communication Group op en wist het bedrijf vanuit Eindhoven in korte tijd uit te bouwen tot een van de grootste onafhankelijke bureaus van Nederland.

6 september: CMWorld in Cleveland: 'Groot verschil tussen content en contentmarketing' (11680 x gelezen)

De marketeer die zijn contentstrategie voor het komende jaar op scherp wil zetten, was in september te vinden in Cleveland, Ohio. Daar vond namelijk Content Marketing World plaats, met 4.000 bezoekers uit meer dan 50 verschillende landen. Uit Nederland waren vertegenwoordigd MarketingTribune, Platform Content en Content Marketing Fast Forward. Wat viel ons op op de eerste dag?

7 september: Doug Kessler op CMWorld: 'Marketeers durven niet eerlijk te zijn' (11380 x gelezen)

Doug Kessler (founder en creative director van Velocity Partners, b2b-bureau met kantoren in Londen en New York) heeft de marketeer niet heel hoog zitten. 'They hide their bad stuff', zo stelt hij vandaag in zijn keynote tijdens Content Marketing World in Cleveland. Na zijn talk maakte hij voor MarketingTribune even een kwartiertje tijd om dit toe te lichten.

11 september: Joe Pulizzi over CMWorld: 'Het draait allemaal om entertainment' (7426 x gelezen)

Joe Pulizzi kan met een goed gevoel terugkijken op de zevende editie van CMWorld, het grootste contentmarketingcongres ter wereld dat vorige week (4-8 september) plaatsvond in Cleveland, Ohio. De 'godfather of contentmarketing' en tevens oprichter van het event rende van hot naar her, maar kon gelukkig voor MarketingTribune nog een kwartiertje vrijmaken in zijn overvolle agenda. Over zijn favoriete sprekers, verbeteringen voor volgend jaar en zijn visie op eventmarketing in het algemeen.

11 september: Contentmarketing: continue veranderingen (6816 x gelezen)

Nog even en de inschrijftermijn voor de Grand Prix Content Marketing 2017 is gesloten. Een laatste kans om je onderscheidende cases in te sturen! Woensdag 13 september is de laatste dag dat dit mogelijk is. De succesvolle versie van vorig jaar heeft ook geleid tot een aantal veranderingen in de categorieën voor de Awards en Bekroningen. Bert Groothand is verantwoordelijk voor de inhoud van de Grand Prix, in dit artikel geeft hij zijn kijk op de verschillen met vorig jaar.

12 september: Aart Lensink (moderator GPCM): 'Er wordt teveel middelmaat geproduceerd. Dat moet anders' (7916 x gelezen)

De Grand Prix Content Marketing staan weer voor de deur; op 16 november worden in DeFabrique te Utrecht de beste contentmarketingcases van het afgelopen jaar uitgereikt. In aanloop naar de uitreikingsavond vragen we de moderators van de GPCM naar hun visie op het contentmarketingvak en geven ze een inkijkje in hun werk voor de Grand Prix. Deel 2: Aart Lensink, directeur van LVB Networks.

18 september: Jay Acunzo op CMWorld: 'Persoonlijkheden in een team maken het verschil' (24310 x gelezen)

Wanneer gaan marketeers de fout in? Op het moment dat ze 'average' willen zijn. Het is de korte maar krachtige stelling van Jay Acunzo, een van de keynote speakers op Content Marketing World dat vorige week in Cleveland plaatsvond. Merken als Death Wish Coffee en Merriam-Webster Dictionary hebben dat goed begrepen, die zijn anders dan anderen. Na zijn energieke talk was Acunzo bereid dit nog even toe te lichten aan MarketingTribune.

18 september: Perre van den Brink (Vice/Virtue): ‘We maken verhalen, geen content' (8792 x gelezen)

Millennials, het is de doelgroep waar de gemiddelde marketeer zich stuk op bijt - ook wel bekend als de moeilijk benaderbare groep 18-30 jarigen. Er is in ieder geval één mediabedrijf dat deze wel weet te bereiken en dat is Vice Media. Door de content die jongeren simpelweg aanspreekt maar ook vanwege Virtue, het creatieve bureau van Vice. Perre van den Brink, voorheen head of content bij Vice en tegenwoordig managing director van het bureau, deelt zijn visie op contentmarketing met MarketingTribune.

19 september: #thisisourhouse van Absolut herinnert aan house-waarden (9853 x gelezen)

Vodka-merk Absolut heeft zojuist de campagne #thisisourhouse gelanceerd. In 1987, precies dertig jaar geleden, verwoordde Chuck Roberts de waarden van de housecultuur: 'You may be black, you may be white, you may be Jew or Gentile... It don't make a difference in our house.' Samen met vijftien iconen uit het Amsterdamse nachtleven maakt het merk een klinkend statement: op de dansvloer is iedereen gelijk.

21 september: [#12 Content Rally] Thomas Karsdorp (Terre des Hommes): 'Snacken tussen de duiven en nachtbrakers levert mooie anekdotes op' (10725 x gelezen)

In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Thomas Karsdorp, online contentmarketeer bij Terre des Hommes.

22 september: [#1. Influencer van de Week] Ron Simpson: 'The Avocado Show wordt wereldwijd begrepen' (15929 x gelezen)

Stond influencer Ron Simpson (33) vorige week nog met een interview in Het Parool, een paar dagen later werd bekend dat zijn restaurant The Avocado Show met een investering van vijf miljoen gaat uitbreiden naar het buitenland. Tel daar een following van bijna 15k op Instagram en een wekelijkse clubnacht in Jimmy Woo bij op en we kunnen met recht spreken van iemand die het begrip 'influencer marketing' in de vingers heeft - hoewel hij zichzelf liever omschrijft als 'creatieve ondernemer'. Reden genoeg Simpson te vragen als eerste kandidaat voor onze nieuwe rubriek 'Influencer van de Week'.
 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken