Aart Lensink (moderator GPCM): 'Er wordt teveel middelmaat geproduceerd. Dat moet anders'

12sep 201710:11
  • Content
  • 7745 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • AwardsGrand Prix Content MarketingContent

nieuws De Grand Prix Content Marketing staan weer voor de deur; op 16 november worden in DeFabrique te Utrecht de beste contentmarketingcases van het afgelopen jaar uitgereikt (en tot en met vrijdag 15 september heb je nog de kans om een case in te zenden!). In aanloop naar de uitreikingsavond vragen we de moderators van de GPCM naar hun visie op het contentmarketingvak en geven ze een inkijkje in hun werk voor de Grand Prix. Deel 2: Aart Lensink, directeur van LVB Networks.

Je bent moderator van de GPCM. Wat houdt dat precies in? En wat draag jij bij aan de awards?
Ik probeer de discussie te sturen, in de goede zin van het woord. De grootste uitdaging is altijd om juryleden weg te houden van hun persoonlijke smaak en stokpaardjes. Hoe vaak je niet hoort: 'ik zou dit niet lezen' of: 'mijn schoonmoeder zou hier niet naar kijken'. Het gaat om wat content doet of heeft gedaan bij de doelgroep. Niet bij het jurylid.

Wat heb je het afgelopen jaar aan significante ontwikkelingen in het vak contentmarketing gezien? Heb je daar een mooi voorbeeld van?
Klanten vroegen altijd twee dingen aan ons: zorg voor meer awareness (of thought leadership) en oh ja, regel ook nog even wat leads. Nu is dat tweede doel het eerste doel geworden. In korte tijd zijn al onze grote klanten gaan vragen om leads. Of dat kan binnen contentmarketing? Het antwoord blijkt: ja, dat kan. Met merken als ABN AMRO MeesPierson maken we de slag van alleen maar awareness naar het ontdekken en binnenhalen van waardevolle leads.

Wat is dit moment de de grootste uitdaging binnen contentmarketing? Wat moet beter?
De eisen die aan content worden gesteld, worden steeds hoger. Dat is een uitdaging voor het gehele vak. Er wordt zoveel middelmaat geproduceerd. Dat moet anders. Verder is het een zoektocht naar de juiste mensen die in staat zijn om hele funnels (sorry voor het jargon) te bouwen.

Wil je verder nog iets kwijt?
Ik ben anderhalf jaar geleden juryvoorzitter geweest van de Belgische awards. Erg leuk om te doen. Maar ik zag wel dat we in Nederland al grote stappen hebben gezet in de kwaliteit van de casebeschrijvingen. Het is heel fijn voor een jury als cases echt zijn afgepeld tot de essentie. Dan is het beter beoordelen. Durf tot de essentie te komen bij een casebeschrijving. Ga niet wauwelen in de hoop dat jury's niet door je verhaal heen kunnen kijken. Dat kunnen ze uiteindelijk toch wel. To the point. Lekker opgeschreven. En: heel gedetailleerd de resultaten delen, svp. Dat is het belangrijkste.

 

Ook een case inzenden? Dat kan nog tot morgen (13 september). Lees hier wat je moet doen!

Lees ook: Ralf van Lieshout: 'Contentmarketeers blijven teveel hangen in 'het mooie verhaal''


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content