Clipit lanceert Employee Advocacy

Clipit lanceert Employee Advocacy
  • Content
  • 12 sep 2017 @ 09:13
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaContent

Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om organisch bereik te creëren op social media, zo stelt Clipit, specialist in media monitoring en analyse. Daarbij zouden bedrijven worstelen om medewerkers om te toveren tot echt merkwerkers. Met Employee Advocacy biedt Clipit tools om deze uitdagingen onder ogen te komen. Het bureau uit Nijmegen stelt organisaties hiermee in staat om vanuit het dashboard medewerkers te activeren.

Uit onderzoek van Lewis blijkt dat medewerkers wel willen optreden als merkambassadeurs, maar ze daar niet opl de juiste manier in gefaciliteerd worden. 39% van de respondenten geeft aan via 'automatische meldingen' op de hoogte gehouden willen worden van nieuwe content om te delen. Via Clipit worden medewerkers via e-mail op de hoogte gehouden. Zij kunnen het voorgestelde bericht accepteren, aanpassen of weigeren. Zo blijft iedere medewerker in control over zijn eigen kanalen en is hij of zij in staat om binnen enkele klikken een persoonlijke touch aan de berichten te brengen.

Rinske Willemsen, directeur bij Clipit, laat weten: 'Met deze toevoeging in de Clipit Portal ben je niet alleen in staat om berichten voor je bedrijfsaccounts in te plannen, maar betrek je de hele organisatie om jouw bedrijf zichtbaarheid te geven. Zo maken we het voor contentmarketeers, pr- en communicatieprofessionals nog eenvoudiger door al je activiteiten binnen één dashboard te managen.'

Ga voor meer informatie naar de website

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken