Sir Hotels lanceert City Guide op Instagram

Sir Hotels lanceert City Guide op Instagram
  • Content
  • 20 sep 2017 @ 13:48
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentSocial media

Hotelketen Sir Hotels lanceert vijf city guides op Instagram om zowel inwoners als hotelgasten een stad te laten ontdekken. Elk van de hotels in de collectie heeft een eigen Instagram-account, welke getransformeerd is tot een stadsgids met lokale favorieten en verborgen schatten.

Zo is er de Sir Savigny's guide voor Berlijn, Sir Nikolai's guide voor Hamburg, Sir Joan's guide voor Ibiza en twee guides voor Amsterdam: Sir Albert in de Pijp en Sir Adam gevestigd in de A'dam Toren.

Liran Wizman, oprichter en eigenaar van Sir Hotels, laat weten: 'Dit innovatieve project biedt ons de kans om uitzonderlijke ervaringen te creëren voor onze gasten
door hen te verbinden met de stad, met behulp van een platform waar men al bekend en vertrouwd mee is. Deze city guides weerspiegelen het karakter van elk hotel
en de buurt en bieden gebruikers de kans om de steden te ervaren zoals de locals dat doen.'

Door het kenmerkende Instagram-raster te combineren met maatwerk graphics en kleurcodering bouwen de vijf accounts het bestaande en bekende format verder uit. De Instagram-interface is geoptimaliseerd; elk account gebruikt de rasterlay-out om de verschillende city tips op een mooie manier op te delen in categorieën. De titels voor deze categorieën, zoals 'Art' en 'Feel Good Food' is een grid van meerdere vakken, waardoor het scherm in feite opgedeeld wordt. De hoofdeigenschappen van de app, zoals de geolocatie- en tagfunctie, zijn ook geïntegreerd zodat gebruikers aanvullende informatie kunnen bemachtigen over elke tip.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken