#thisisourhouse van Absolut herinnert aan house-waarden
- Content
- 19 sep 2017 @ 15:25
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentVideo
- 19 sep 2017 @ 15:25
- Lucas Boon
Vodka-merk Absolut heeft zojuist de campagne #thisisourhouse gelanceerd. In 1987, precies dertig jaar geleden, verwoordde Chuck Roberts de waarden van de housecultuur: 'You may be black, you may be white, you may be Jew or Gentile... It don't make a difference in our house.' Samen met vijftien iconen uit het Amsterdamse nachtleven maakt het merk een klinkend statement: op de dansvloer is iedereen gelijk.
De campagne, een concept van First Day of Spring, trapt af met een video waarin de iconen aandacht vragen voor het fundament van housecultuur: gelijkheid, inclusiviteit en vrijheid van expressie. Dat doen ze aan de hand van de tekst van Chuck Roberts.
Kracht van de nacht
Mirik Milan, nachtburgemeester en tevens een van de personen in de campagnevideo, stelt: 'De tekst van Roberts is tijdloos en laat de mooise kracht van de nacht zien. Eigenlijk is eht een geschiedenisles voor een jonge generatie ravers. Zijn woorden geven aan waar housemuziek vandaan komt en dat het gestoeld is op diversiteit en inclusiviteit. En dat is de kracht van de nacht! We doen het samen en staan open voor iedereen.'
Absolut, sponsor van het Amsterdam Dance Event dat volgende maand aanvangt, lanceert de campagne bewust vlak voor de aanvang van het ADE. Marie-Laure, brandmanager Absolut, laat weten: 'Amsterdam opent tijdens het ADE zijn deuren voor honderdduizenden dancefans van over de hele wereld en wij grijpen dit moment aan om het belang van tolerantie en diversiteit in het nachtleven te benadrukken. #thisisourhouse communiceert onze kijk daarop: je mag zijn wie je wilt zijn. De video sluit dan ook af met een belangrijke reminder: 'on the dancefloor, everyone is equal.'
Op zaterdag 21 oktober, tijdens het ADE, organiseert Absolut in het Volkshotel een This Is My House-event, waar ook Chuck Robert en eerder genoemde nachticonen zullen verschijnen.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing