ADE-onderzoek: 54% van millennials bezoekt events om te laten zien op social media
- Content
- 16 okt 2017 @ 15:06
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Social mediaContent
- 16 okt 2017 @ 15:06
- Redactie Contentmarketing
Het Amsterdam Dance Event (ADE) beleefde vorig jaar met 450 events op 140 locaties, met 2.200 artiesten en ruim 375.000 bezoekers de grootste editie ooit. Hoe komt dat? Vooral omdat millennials (in Nederland zo'n 4 miljoen mensen) festivals, concerten en clubs meer dan ooit omarmen. Uit onderzoek van Eventbrite blijkt dat 54% van de millennials het afgelopen jaar op een muziekevent is geweest en 89% zegt ervaringen belangrijker te vinden dan fysieke producten.
Een andere trend is dat millennials ook steeds meer overdag naar events gaan. Grote events als Awakenings, Hyte en Dockyard spelen daar op in.
Dat social media een belangrijke rol speelt bij deze generatie is natuurlijk ook geen geheim. Wat wel verrassend is: 54% van de millennials bezoekt events vooral om dit te kunnen laten zien aan hun volgers en vrienden op social media. Daarbij vindt 68% het leuk om content over en van events op hun tijdlijn terug te vinden. En 64% vindt het bezoeken van een event waardevoller dan online content.
Bekijk hier de volledige samenvatting van het onderzoek.
Lees ook: Eventbrite stelt tickets ter beschikking via Facebook-app
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing