Steffart Buijs (Leene Communicatie): 'Een Grand Prix is een veer van de sector'

Steffart Buijs (Leene Communicatie): 'Een Grand Prix is een veer van de sector'
  • Content
  • 17 okt 2017 @ 10:26
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Grand Prix Content MarketingContent

Het zal u niet ontgaan zijn: de genomineerden voor de Grand Prix Content Marketing zijn bekend. En dat betekent ook dat de uitreikingsavond niet meer lang op zich laat wachten: op donderdag 16 november is het zover, in DeFabrique te Utrecht. Een van 'de vrienden' van de GPCM is Leene Communicatie, we maken vast de balans op met directeur Steffart Buijs.

Leene Communicatie is vriend van de Grand Prix. Waarom en wat houdt dat eigenljik in?
Omdat we het belangrijk vinden dat contentmarketing als zelfstandige discipline binnen het domein 'communicatie' op een positieve manier aandacht krijgt. Bovendien: van successen kun je leren. Daar hebben we wat aan!

Wat is naar jouw idee de laatste jaren de grootste ontwikkeling geweest op het gebied van contentmarketing?
Dat zijn er wat mij betreft twee. Contentmarketing is steeds meer maatwerk. Dankzij de schat aan data over het gedrag van je publiek én de steeds grotere mogelijkheden om platforms te koppelen, kun je content heel gericht aan bepaalde doelgroepen aanbieden. Denk aan retargetting. Daarnaast zie ik dat marketeers content in de afgelopen tien jaar hebben omarmd. Een heel andere ontwikkeling, maar wel superrelevant voor contentmarketing. Waar voorheen marketingcommunicatie vooral reclame was, draait het nu om content. En dat is mooi natuurlijk.

Welke contentmarketingcase van het afgelopen jaar vind je een voorbeeld voor het vak?
Hoewel niet genomineerd voor een Grand Prix, vind ik Groeifactor van MKB een redelijk briljant voorbeeld van hoe je podcasts kunt inzetten voor contentmarketing. Ik verwacht dan ook dat we de komende tijd meer podcasts zullen zien als onderdeel van de contentmarketingmix.

Wat levert een Grand Prix een merk/bureau nu eigenlijk écht op?
Het is een veer van de sector, met als boodschap: je bent goed bezig. Een fijn gevoel dus. Zoals de juf vroeger onder je rapport zette: 'Keurig, ga zo door.'

 

Lees ook: Grand Prix Content Marketing 2017 - dit zijn de genomineerden
 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken