Wayne Parker Kent breidt uit naar België
- Content
- 23 okt 2017 @ 10:36
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - StrategieContent
- 23 okt 2017 @ 10:36
- Redactie Contentmarketing
Wayne Parker Kent breidt binnenkort zijn activiteiten uit naar het zuiden. Begin 2018 worden vier Vlaamse varianten van de online magazines NSMBL, Manners, Culy en Famme gelanceerd. Dit maakte het Amsterdamse mediabedrijf zojuist bekend in de nieuwste aflevering van de podcast The Brief.
Waar vaak Belgische mediabedrijven de stap richting de Nederlandse markt maken, is het in het geval van Wayne Parker Kent precies andersom. Deze stap is dan ook niet meer dan logisch, aldus ceo Slaven Mandic. 'Op deze manier willen we niet alleen onze koploperspositie op het gebied van contentmarketing vasthouden, maar deze ook uitbreiden naar de Belgische markt. We zien dat veel adverteerders zich in beide markten bevinden en graag die brug willen slaan.'
De uitbreiding werd bekendgemaakt in The Brief, de podcast die Wayne Parker Kent tweewekelijks uitgeeft. In de aflevering was Gert Ysebaert (foto), ceo van Mediahuis, te gast. De expansie van Wayne Parker Kent verloopt in samenwerking met het Belgische mediabedrijf, dat onder andere eigenaar is van NRC Handelsblad, NRC Next, TMG en verschillende grote kranten in België waaronder De Standaard en Het Nieuwsblad. Wayne Parker Kent en Mediahuis zijn sinds afgelopen zomer strategische partners, na een investering van Mediahuis.
Gert Ysebaert laat weten: 'Hoewel de focus in eerste instantie lag op verdere groei binnen de Nederlandse markt, ben ik zeer tevreden dat we dit succesvolle businessmodel nu reeds in de vorm van een joint-venture in België kunnen gaan uitrollen. Wayne Parker Kent slaagt er vandaag in om interessante doelgroepen zoals jonge vrouwen, actieve mannen of foodies, zeer gericht te bereiken met verhalen die speciaal voor hen ontwikkeld zijn. Dit vormt een perfecte aanvulling bij onze sterke nieuwsmerken die vanuit hun journalistieke eigenheid net een zo breed mogelijk publiek bereiken. Op die manier zetten we een complementair aanbod in de markt, zowel naar onze lezersdoelgroep als naar de advertentiemarkt toe.'
In de samenwerking zal Wayne Parker Kent zich richten op lifestyle content, waar Mediahuis zich traditioneel meer richt op het uitgeven van nieuwsmerken. Wayne Parker Kent zal in België starten met de introductie van de merken NSMBL, Culy, Manners en Famme. Deze krijgen lokale redacties en een lokaal accountmanagementteam. Daarnaast profiteren de Belgische merken van de productiekracht van de creatieve afdelingen van de Nederlandse tak. Zo zal het contentmarketingbureau The Agency vanuit Amsterdam actief betrokken zijn bij het ontwikkelen van de commerciële proposities voor klanten in België.
The Brief is te beluisteren via: podcast.wayneparkerkent.com.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing