'Lezers zien een bezoekje aan Funda als ontspanning'

'Lezers zien een bezoekje aan Funda als ontspanning'
  • Content
  • 3 nov 2017 @ 12:00
  • 19568 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • DigitaalStrategieContent

Funda heeft deze week 'Funda thuis' gelanceerd, een platform voor de 'totale wooncyclus'. Funda was altijd al een sterk merk, getuige bijvoorbeeld de naamsbekendheid van 93%. Waarom dan toch deze nieuwe stap? Marketingdirecteur Jacqueline Post licht toe.

Wat is de voornaamste reden van de lancering van dit contentplatform
De aankoop van een woning, nu of in de toekomst, is een van de belangrijkste 'life events'  die er bestaan. Maar Funda is meer dan instrumenteel; onze lezers zien een bezoekje aan onze website als ontspanning. Even lekker gluren welke droomhuizen er in de buurt te koop zijn gekomen. Door de intentie van onze bezoekers nog beter te begrijpen, kunnen we ze nog meer binden aan ons merk. En kunnen we onze merkambitie ook beter invullen: 'voor iedereen is een droomhuis te vinden en Funda wil steeds blijven helpen die droom te realiseren'. 

De woning is overigens nog maar het begin; rondom kopen, wonen en verkopen komen tal van andere belangrijke beslissingen om de hoek kijken en spelen ontelbare factoren een rol. Financiële aangelegenheden, juridische aspecten, verbouwen, verhuizen, de buurt... Door deze informatie aan te bieden worden we gedurende de totale wooncyclus relevant. 

Wat is in een notendop de grootste marketinguitdaging van Funda?
We zijn gegroeid van een online vastgoed etalage naar een woonplatform. Het aan ons blijven verbinden van zowel consumers als producers - de makelaar bijvoorbeeld - is onze grootste uitdaging. Hoe zorgen we ervoor dat de producers aanbod blijven leveren? En hoe zorgen we ervoor dat zowel de producers als de consumers voldoende waarde terug te krijgen - en dan liefst via ons platform?

Welk ander contentplatform is Funda's concurrent of anders gezegd kijk je naar op?
We hebben veel contact met de vastgoedportals in het buitenland. Afgelopen zomer waren zij op bezoek bij ons in Amsterdam. Vooral Hemnet (Zweedse portal) en Private Property (Zuid-Afrikaanse portal) zijn heel ver in het brengen van content rondom wonen.

Funda bestaat zestien jaar - en met succes. Wat zijn na al die jaren learnings geweest en dan met name op het vlak van marketing?
Als platform hebben wij als gezegd twee kanten van de markt die we bedienen: consumers en producers. De afgelopen jaren hebben we geleerd dat je niet voor één kant kunt kiezen. Je moet continu focus houden aan beide kanten van het platform. Het behouden van loyaliteit is daarbij cruciaal. De marketingstrategie meot daar dus continu op gefocust zijn. 

 

Lees ook: Funda lanceert contentplatform


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken