Nieuw mediabedrijf Talpa Network komt met 'content in het hart'

Nieuw mediabedrijf Talpa Network komt met 'content in het hart'
  • Content
  • 23 nov 2017 @ 22:27
  • 11325 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • MakersContent

Talpa Network is de naam van het nieuwe, Nederlandse mediabedrijf dat de consument content aanbiedt via events, radio, tv, digital, social en e-commerce. Binnen deze organisatie gaan onder meer 538, Veronica, SBS6 en Sky Radio elkaar versterken.

In aanloop naar de lancering van Talpa Network, was de eerste stap de start van Talpa Radio. Met 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica worden wekelijks meer dan 7 miljoen mensen bereikt. Daarna kwam de volledige overname van SBS Broadcasting, dat verder zal gaan onder de naam Talpa TV. De vier commerciële tv-zenders SBS6, Net5, Veronica en SBS9 hebben een gezamenlijk bereik van ruim 90 procent van alle Nederlanders (13 jaar en ouder). Al deze mediamerken hebben digitale extensies met online (video)content en sommige merken brengen ook events voort. Met het video on demand-platform KIJK en muziekdienst JUKE wordt verder ingespeeld op de behoefte van het uitgesteld of vooruit consumeren van content. Daarnaast bevat Talpa Network het multi channel network Social1nfluencers, waarvan de 160 content creators gezamenlijk miljoenen jonge volgers op YouTube hebben.

Wekelijks staan deze mediamerken in contact met in totaal 12,8 miljoen Nederlanders. Voor de nieuwe e-commerce-tak is de basis gelegd met de overname van Emesa. Dit bedrijf, dat bekend is van onder meer VakantieVeilingen, is in Nederland marktleider op het gebied van dynamic pricing in de vrijetijds-, retail- en reissector. Nederlandse content, waarmee men zich kan onderscheiden van internationale partijen, wordt bij Talpa Network de rode draad door alle media en activiteiten heen met als doel zowel de consument als de adverteerder meer te bieden.

John de Mol, oprichter van Talpa: 'Het medialandschap en het mediagedrag van de consument veranderen. Op dit moment kunnen wij met een nieuw type mediabedrijf, Talpa Network genaamd, voorsorteren op de kansen die ons nog relevanter maken voor de kijkers, luisteraars en gebruikers van onze content. Wij geloven dat over alle kanalen heen content de driver is. Meer dan ooit kun je met content verhalen vertellen en mensen betrekken en verbinden, maar wel steeds meer op de tijd en plaats die de consument bepaalt. Daarom willen we altijd zichtbaar, hoorbaar en bereikbaar zijn. Met dit lokale netwerk zijn wij waar en wanneer dat het beste uitkomt voor de consument. Daar geloven wij in en daar gaan wij de komende jaren ook substantieel in investeren. Het is misschien gek, maar niet minder waar: in dit land is Talpa het enige grote mediabedrijf dat volledig Nederlands is. Op basis van dat feit durf ik te beweren dat wij de markt als geen ander kennen.'

In aanloop naar de lancering van Talpa Network, was de eerste stap de start van Talpa Radio. Met 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica worden wekelijks meer dan 7 miljoen mensen bereikt. Daarna kwam de volledige overname van SBS Broadcasting, dat verder zal gaan onder de naam Talpa TV. De vier commerciële tv-zenders SBS6, Net5, Veronica en SBS9 hebben een gezamenlijk bereik van ruim 90 procent van alle Nederlanders (13 jaar en ouder). Al deze mediamerken hebben digitale extensies met online (video)content en sommige merken brengen ook events voort. Met het video on demand-platform KIJK en muziekdienst JUKE wordt verder ingespeeld op de behoefte van het uitgesteld of vooruit consumeren van content. Daarnaast bevat Talpa Network het multi channel network Social1nfluencers, waarvan de 160 content creators gezamenlijk miljoenen jonge volgers op YouTube hebben.

De meerwaarde voor de consument bestaat uit meer Nederlandse content, meer unieke en complete ervaringen en meer gemak, maar ook de adverteerder wordt meerwaarde geboden. Talpa Media Solutions van Talpa Network is één loket waar bedrijven hun merk- en marketinguitdagingen kunnen neerleggen voor conventionele én moderne, crossmediale oplossingen. Naast deze vereenvoudiging, wordt het dankzij het Talpa Smart Data Platform ook mogelijk om gerichter potentiële klanten te bereiken. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken