Transavia richt zich met YouTube kanaal op Generatie Z

Transavia richt zich met YouTube kanaal op Generatie Z
  • Content
  • 10 nov 2017 @ 13:51
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentStrategie

Transavia lanceert vandaag zijn vernieuwde YouTube kanaal, waarop wekelijks nieuwe video’s worden geplaatst. Met dit kanaal wil Transavia generatie Z aanspreken, die intensief gebruikmaakt van YouTube. Doel is hen te informeren, te entertainen en enthousiast te maken voor vliegen met Transavia. In de video’s staan vaak de medewerkers van de luchtvaartmaatschappij in de spotlight. Zij kennen Transavia als geen ander en spelen in veel formats de hoofdrol.

Generatie Z besteedt veel tijd aan YouTube, meer dan aan traditionele media, zoals televisie en radio. YouTube is hun zoekmachine. Door via de webseries duidelijk te maken wie Transavia is, wil de vliegmaatschappij op lange termijn haar merkvoorkeur onder generatie Z vergroten. ‘Met het Transavia YouTube kanaal vergroten wij de band met Generatie Z en laten we zien dat we een toegankelijke luchtvaartmaatschappij zijn voor iedereen’, aldus Erik-Jan Gelink, commercieel directeur bij Transavia.

YouTube series met Transavia medewerkers
Binnenkort kan men op het Transavia YouTube kanaal vijf webseries volgen. Ze krijgen een kijkje in de wereld van Transavia. De campagne wordt afgetrapt met de ‘Bucketlist Hunt’ waarin vier bekende YouTubers (Tony Junior, Sophie Milzing, Marije van der Made en Nesim Najih) de hoofdrol spelen.

In de andere vier webseries spelen de medewerkers van Transavia de hoofdrol. Zij kunnen op YouTube stralen en krijgen een podium om met trots over hun werk en over Transavia te vertellen. Gelink: ‘Wij geloven in de onderscheidende kracht van onze eigen mensen. Zij kennen Transavia als geen ander. In veel formats spelen collega’s dan ook de hoofdrol’. 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken