Vice Benelux lanceert Tonic-platform over gezondheid, welzijn en ontwikkelingen in de zorg

Vice Benelux lanceert Tonic-platform over gezondheid, welzijn en ontwikkelingen in de zorg
  • Content
  • 8 nov 2017 @ 12:05
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • NieuwsmediaInnovatie

Vice Benelux kondigt vandaag de lancering van Tonic aan. Tonic heeft als doel om een plek te zijn waar jonge mensen terecht kunnen voor begrijpelijke verhalen over gezondheid, welzijn en ontwikkelingen in de zorg. Tonic is het tweede platform dat dit jaar lokaal gelanceerd wordt en markeert volgens het mediamerk Vice de volgende stap in de evolutie en groei van de Benelux-divisie. 'Andere lokale titels als Vice.com, Motherboard, Broadly, Munchies, Vice Sports, Creators, i-D, Noisey en Vice Money gingen Tonic al voor.'

In de redactionele serie ‘Ik vraag dit voor een vriend’, wordt bijvoorbeeld antwoord gegeven op vragen die mensen zelf niet durven te stellen. Daarnaast kunnen lezers op Tonic terecht voor artikelen over de effecten van alcohol op je lichaam en hoe het is om bloed te zweten. Ook zijn er interviews met bijvoorbeeld een heroïneverslaafde en de bedenker van de ‘zelfmoordcapsule’.

Anna Sonnemans, voorheen journalist bij RTL Nieuws, zal de Nederlandstalige redactie gaan leiden. In deze rol gaat ze nauw samenwerken met de internationale hoofdredacteur Kate Lowenstein, haar team en de met prijzen bekroonde auteur, psycholoog en editor-at-large Siddhartha Mukherjee. Sonnemans, nu hoofdredacteur Tonic Benelux: 'Van leven met borderline tot impotentie, en van de ondoorgrondelijke regels rond geestelijke gezondheidszorg tot de zoektocht naar een goed eet- en slaapritme. Als je gezondheidskwesties in je eentje probeert uit te vogelen, blijf je vaak met meer vragen achter. Tonic geeft je eerlijke inzichten met persoonlijke en brede verhalen over gezondheid.'

Sjoerd Raaijmakers, coo Benelux en publisher van Tonic zegt: 'Er is onder jonge mensen veel onzekerheid over hun gezondheid en de gezondheidszorg. Tonic heeft de ambitie een gids te zijn voor jonge mensen die gezonder willen leven. Om hen zo goed mogelijk te adviseren gaat Tonic ook samenwerken met kennisinstituten, overheden, experts, bedrijven en adverteerders binnen het gezondheidsdomein. Samen met lanceringspartner Anderzorg gaat Tonic komend jaar redactionele, video en experiential content creëren voor jonge mensen.'

Ook organiseert Tonic in het kader van de lancering op 15 november de eerste editie van 'Tonic Talks'. Communicatie officer Laura van Horssen licht toe: 'Tonic Talks wordt een terugkerend event waarbij ervaringsdeskundigen en experts in gesprek gaan over urgente gezondheidskwesties onder jonge mensen. Tijdens de eerste editie gaat gesproken worden over burn-outs. Experts als Witte Hoogendijk (psychiater, hoogleraar en hoofd van de afdeling Psychiatrie bij Erasmus MC in Rotterdam, red.) en ervaringsdeskundigen gaan hier vanuit een wetenschappelijk en praktisch oogpunt over spreken. In de aanloop naar dit event zullen tevens artikelen over dit onderwerp gepubliceerd worden op Tonic.' Het event zal middels een livestream via deze Facebook pagina van Tonic uitgezonden worden.
(PvWK)

Over Vice
'Vice is het grootste mediamerk ter wereld dat zich op jongeren richt. In 1994 kwam het eerste magazine uit in Canada, en inmiddels zit Vice in bijna veertig landen. De documentaires, programma's en artikelen die Vice maakt worden gedeeld via online, lineaire, mobiele en sociale kanalen, en zo worden iedere maand honderden miljoenen mensen bereikt. Vice bestaat uit een internationaal netwerk van digitale platformen, een tv-zender, een filmproductiebedrijf, een tijdschrift, een platenlabel, een creatief bureau en een uitgeverij.'
(bron: Vice)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken