Holland Heineken House 25 jaar: 'Merkwaarde van nationale trots versterken'

Holland Heineken House 25 jaar: 'Merkwaarde van nationale trots versterken'
  • Content
  • 24 jan 2018 @ 12:01
  • 6326 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EvenementMarketingMerkenActivatieContent

Heineken komt met een docu-serie over het Holland Heineken House, dat 25 jaar bestaat. We spreken met Ana Henriques, brand manager en daarmee verantwoordelijk voor alle communicatie rondom het biermerk.

De driedelige docu-serie Holland gaat voor Goud moet de kijker meenemen in een reis langs sport, emotie en ondernemerskracht. Locatie is het HHH - ontmoetingsplaats tijdens de Olympische Spelen volgende maand in Zuid-Korea. Met onder meer Pieter van den Hoogenband, Gianni Romme en Marit Bouwmeester worden zes Olympische steden bezocht. De documentaire is een initiatief van Heineken en tot stand gekomen in samenwerking met NOC*NSF en geproduceerd door New AMS Film Company. Aanstaande zondag (28 januari) gaat de eerste uitzending live.

25 jaar Holland Heineken House, wat is het geheim? Henriques: 'Een optelsom. In eerste instantie de lange geschiedenis ervan, in 1992 waren we het eerste nationale huis. Maar vooral dat iedereen, van sporters tot politici en zelfs het Koninklijk Huis er gewoon rondloopt tussen het publiek. En dat de sporters hun medaille komen vieren is ook vrij bijzonder. Deze ingrediënten versterken onze merkwaarde van nationale trots.'


Ana Henriques, brand manager Heineken.

Voor de docu-serie werkt Heineken samen met SBS. Waarom is gekozen voor deze zender? 'Talpa bedoel je, niet alleen SBS. Dus daar komen ook Telegraaf en 538 bij. We waren op zoek naar een mediapartner die content kan doen reizen binnen het netwerk. Over de verschillende kanalen heen, zodat we het tijdverschil met Korea ook continu kunnen overbruggen. Nu kunnen we de dag starten met Radio 538, om vervolgens verder te gaan met de Telegraaf in print en online en zijn we einde middag en avond op SBS6 te zien.' 

Met het HHH wil Heineken gaan voor een impactvolle activatie om 'nationale trots' voor het merk te bouwen. De magie van de huldigingen moet tot leven worden gebracht. 'Daarom hebben we ook de documentaire Holland gaat voor Goud laten ontwikkelen. Ook gaan we voor het eerst een overnachting in het huis mogelijk maken - in samenwerking met Booking.com.'

Tot slot, de hobbels? Henriques spreekt liever in termen van uitdagingen. 'Dat is om bovenop de enorme operatie en intensiteit tijd en ruimte te vinden om eigen content te maken. Daar zijn we in Sochi 2014 serieus mee begonnen en hebben we in Rio de Janeiro verbeterd door er een totale campagne van te maken. Dit jaar gaan we naar Zuid-Korea met meer ambitie, waarbij we nauwer willen samenwerken met onze mediapartners om meer verhalen te vertellen over het HHH.' 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Platform Content