De Speld lanceert branded video voor Moneyou
- Content
- 20 feb 2018 @ 12:29
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoBranded content
- 20 feb 2018 @ 12:29
- Lucas Boon
Voor de introductie van een nieuwe app heeft Moneyou een branded video laten maken door De Speld genaamd 'Word geen Gijs'. Bekijk de video exclusief bij MT.
Het verhaal: 'Hoofdrolspeler Gijs hoeft zelf niet te praten, omdat zijn vrouw Irene dat al voor hem doet. Met het motto ‘Word geen Gijs’ is de boodschap duidelijk: soms is het beter om zelf de touwtjes in handen te hebben. Helemaal als het over de belangrijke zaken in het leven gaat.'
'Relaties zijn een herkenbaar en belangrijk thema voor de doelgroep', vertelt Jérôme Kuijken, managing director van De Speld & Partners, het branded-content-bureau van De Speld. 'Door die herkenbaarheid klinkt de stem van Gijs (of eigenlijk de afwezigheid daarvan) bij het publiek nog even door. Uiteindelijk zijn we allemaal wel eens een Gijs geweest.'
'Moneyou is een bank waar mensen hun bankzaken helemaal zelf kunnen regelen', zegt Rutger Docter, marketing lead van Moneyou Go. 'De app Moneyou Go vormt hiervoor het bewijs: met de app bepaal jij precies wanneer je spaart of spend.' Volgens Docter leent deze insteek zich voor een samenwerking met De Speld: 'De hoogopgeleide en kritische doelgroep leggen we op een satirische manier de vraag voor: als je alles zo graag zelf doet, waarom zou je zoiets belangrijks als bankzaken dan uitbesteden?'
Geen geluid? Bekijk de video dan hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing