Dumpert: 'We kunnen zelf ook mooie video's maken'
- Content
- 21 feb 2018 @ 09:21
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MakersVideoContent
- 21 feb 2018 @ 09:21
- Lucas Boon
Dumpert doet meer dan flauwe internetfilmpjes viral laten gaan. Een docuserie genaamd Boxing '82 ontwikkelen bijvoorbeeld, in samenwerking met Viceland en Wefilm. Hoofdredacteur Milan Boot, die naar eigen zeggen niet aan marketing doet, licht toe.
Waarom is Viceland met Dumpert in zee gegaan, denk je?
Omdat we een groot online podium kunnen bieden. Niemand komt in de buurt van onze aantallen, zowel op de website als op social. Zeker als je jonge mensen wilt bereiken, zijn wij een logische partner.
Waarom is deze samenwerking gunstig voor het merk Dumpert?
We zijn vooral bekend als videoplatform met grappige korte internetfilmpjes. Sinds twee jaar maken we al vaker eigen content, maar met Boxing '82 willen we ook buiten onze gebruikelijke doelgroep om laten zien dat we mooie video's kunnen maken.
Ik kan me zo voorstellen dat niet ieder merk graag met Dumpert samenwerkt, vanwege bijvoorbeeld de kritiek die de website soms te verduren krijgt. Hoe ga jij daar als hoofdredacteur mee om?
Door me niet te laten afleiden en gewoon door te gaan met waar we goed in zijn. En liefst nog een stapje harder. Dat is dan ook precies wat we doen met Boxing '82. Dumpert en DumpertTV is meer dan die paar headlines die je af en toe in de oude media voorbij ziet komen. Als je volgens je publiek een eikel bent, heb je geen 1,8 miljoen likes op Facebook en 1,5 miljoen volgers op Instagram. Hoge bomen vangen veel wind...
Met welk merk zou je namens Dumpert nog eens willen samenwerken?
Tesla. Maar die doen niet aan marketing, geloof ik. Wij ook niet overigens.
Ruben Cusell, head of concepts bij Wefilm, over de samenwerking met Dumpert: 'Ze hebben ons destijds benaderd om met hen mee te denken over next level videoproducties. We hebben diverse verhalen en formats onderzocht en kwamen uit bij deze karakters die al meerdere malen viraal waren gegaan op Dumpert. Daar zijn wij met het Wefilm research team ingedoken en die effort werd beloond met dit verhaal.'
In maart gaat Dumpert met Lil' Bros (van Warner) een serie opnemen genaamd DumpertEten. Zes afleveringen met in de hoofdrol chefkok Nick Toet en te gast Henry van Loon, Mr. Polska en Paul Elstak. Gauw meer hierover op deze website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing