100%NL maakt glossy voor Hoogvliet - 'Geen veredelde brochure'

100%NL maakt glossy voor Hoogvliet - 'Geen veredelde brochure'
  • Content
  • 20 mrt 2018 @ 12:11
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • DoelgroepenMakersContentBranded content

100%NL gaat dit jaar vijf glossy magazines maken voor Hoogvliet. Aanleiding is het vijftigjarig bestaan van de supermarktketen. Waar ligt de match precies? Eddy Guyt, algemeen directeur van de Volendamse uitgever, licht toe.

In het kort: wat moet deze samenwerkingen -voor beide merken- gaan doen?

Het moet natuurlijk geen veredelde brochure worden; daarom staat het magazine ook vol interviews, recepten en lifestyle tips. Het moet echt een cadeautje zijn voor de klant. Voor ons zijn dergelijke magazines een mooie uitdaging en een gewenste uitbreiding van ons portfolio. Ook gaan wij het blad ondersteunen op het gebied van pr. De pr-campagne rondom het eerste magazine is op social media gedeeld door tientallen bekende Nederlanders en uiteindelijk ook opgepakt door programma's als Evert staat op en RTL Boulevard.

Ik neem aan dat Hoogvliet ook een doelgroep wil bereiken die niet houdt van Nederlandstalige muziek. Zit een samenwerking met 100%NL dat dan niet juist in de weg?

Onze kracht is dat we bij 100% NL bladen maken voor een brede doelgroep. We schrijven over van alles; naast interviews met BN'ers ook over mode en lifestyle. Dat is ook de reden dat partijen als Kruidvat, C&A en Transavia voor ons kiezen. Andere bladen richten zich toch te vaak teveel op één specifieke doelgroep.

Wat kunnen BN'ers nu werkelijk voor een merk betekenen? Valt dat ook te meten in termen van ROI?

Een mooi voorbeeld daarvan is de recente samenwerking tussen René Froger en Eyelove. Niet iedereen vindt dit een mooie commercial, maar de naamsbekendheid en omzet hebben een enorme boost gekregen. Bij 100%NL hebben we ook altijd een BN'er op de cover; voorwaarde is wel dat deze aansluit bij de thematiek van het blad en de doelgroep.

Wat is in algemene zin de grote marketinguitdaging van 100% NL?

Relevant blijven als uitgever in een dalende markt. Dit hebben we inmiddels bereikt door een partnernetwerk, waarbij onze adverteerders onderling met elkaar in contact worden gebracht. Nu zijn dit al zo'n 250 grote consumentgerichte bedrijven, dus de mogelijkheden tot samenwerking zijn groot. Daarbij zijn we extra diensten gaan toevoegen zoals pr-ondersteuning en een samenwerking met tientallen influencers.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken