MediaMonks en DDB Duitsland: terug naar de kern van storytelling

MediaMonks en DDB Duitsland: terug naar de kern van storytelling
  • Content
  • 12 mrt 2018 @ 15:28
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • DoelgroepenContent

MediaMonks en DDB Duitsland hebben voorafgaand aan World Day against Cyber Censorship (vandaag) The Uncensored Playlist gecreëerd voor non-profit organisatie Reporters Without Borders.

Hierbij wordt popmuziek ingezet om gecensureerde nieuwsberichten te verspreiden in landen waar persvrijheid onder vuur ligt.

De playlist werd ontwikkeld voor vijf landen waar de media ernstig wordt gecensureerd: China, Egypte, Thailand, Oezbekistan en Vietnam. DDB Duitsland en MediaMonks werkten vijf maanden lang samen met onafhankelijke journalisten en lokale muzikanten om twee nieuwsberichten per land om te zetten in popnummers. Het creatieve duo Lucas Mayer (muziekcomponist) en Iris Fuzaro (film director) van het Le Tour Fu Mone Project was verantwoordelijk voor het schrijven en produceren van de muziek, waarbij het hele proces werd vastgelegd op film.

Op uncensoredplaylist.com wordt de boodschap ondersteund door songteksten, originele artikelen, biografieën en verhalende muziekvideo's. Om de doelgroep te bereiken hebben DDB Duitsland en MediaMonks ervoor gezorgd dat in elk land in ieder geval toegang is tot een van de geselecteerde streamingplatformen Spotify, Deezer en Apple Music.

Victor Knaap, ceo van MediaMonks, laat weten: 'Toen we hoorden dat DDB Duitsland het idee had om muziek en digitale technologie op unieke wijze te gebruiken om zodoende de waarheid te delen, hebben we de kans direct aangegrepen om te helpen bij het realiseren ervan. We zijn trots dat we gerenommeerde journalisten kunnen helpen bij het breed delen van hun verhalen, en we hopen dat dit slechts het begin is van openbrekende digitale grenzen. Met The Uncensored Playlist gaan we terug naar de kern van storytelling: hoe kunnen we muziek anders gebruiken om het verschil te maken?'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken