Praat je met een klant of ga je echt in gesprek?

20okt 201715:35
  • Content
  • 2270 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentMakers

nieuws Praten is zenden. Uit de praktijk weten we dat je soms nog zo hard kunt roepen, je wordt niet altijd gehoord. Of zoals John Verhoeven het in zijn nieuwe boek over contentmarketing zegt: een contentmarketingstrategie dient gericht te zijn op het maken en verspreiden van een brede diversiteit aan content, die, direct of indirect, de publieksgroepen helpt bij hun vragen en behoeften, en die de positie van het bedrijf in de markt en in de samenleving zichtbaar maakt en versterkt.

Waarom losse flodders niet werken en contentformats wel

17okt 201709:49
  • Content
  • 2719 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • StrategieContent

weblog Een van de lastigste opgaven voor een contentmarketeer lijkt het bedenken van nieuwe, relevante en verrassende content. Merken worstelen met de productie van content. De rode draad ontbreekt waardoor er een onsamenhangend geheel van 'uitzendingen' ontstaat. Een beetje van alles wat: soms leuk en soms wat voor de hand liggend. Een gemiste kans lijkt een herkenbaar framework waarin content wordt gepresenteerd. Formats kunnen contentmakers daarbij helpen.

Contentmarketeers: ga de straat op!

16okt 201711:44
  • Content
  • 5094 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • MakersContent

weblog 'Hoe blijf je als merk effectief met contentmarketing in de overload aan content die er is? Zes trends én tips.' Met deze woorden begint een artikel over contentmarketing op CMM, een online platform voor contentmarketeers. De adviezen zijn helder, niet overdreven maar wel behoorlijke clichés.

Weet VEA ons te verleiden?

12okt 201716:32
  • Bureaus
  • 24534 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • FilmCreatieReclame

weblog Honderd jaar reclame, hoe vat je dat pakkend én volledig samen in een documentaire van pakweg anderhalf uur? Een bomvol Tuschinski beleefde op 10 oktober de première van 'De kunst van het verleiden', de film die het 100-jarig jubileum van brancheorganisatie VEA extra cachet moest geven. Was deze productie van Big Shots een schot in de roos?

Wat marketeers van Kakhiel en Rumag kunnen leren

9okt 201716:36
  • Content
  • 9799 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • MakersContentSocial media

weblog Rumag heeft op het moment van schrijven zo’n 816.000 volgers op Instagram, tegen de 700.000 op Facebook en 16.000 op YouTube. Kakhiel verzamelde meer dan 344.000 fans op Facebook, 151.000 op Twitter, 405.000 op Instagram en 12.000 op YouTube. Een snelle schatting leert dat het potentiële digitale vermogen van elk hun ecosysteem al snel richting de 4 à 5 miljoen euro loopt. Wat kunnen marketeers, bestuurders en organisaties leren van Kakhiel en Rumag?

Contentmarketeers: hoe is het met je storybeing als je talent zoekt?

9okt 201711:02
  • Content
  • 6414 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • MakersContent

weblog Sprak onlangs een dertigjarige it-er met behoorlijk wat creatieve aspiraties. Had zich laten verleiden voor een baan bij een grote bank. Een duidelijke taakomschrijving kreeg hij niet. Wel volop weken om zich in het bedrijf te verdiepen en de nodige cursussen te volgen. Hij had wel een duidelijke opdracht. Maak je eigen job-omschrijving en laten we daar over twee maanden eens over praten. Wow.

Oproep aan de trendwatcher

6okt 201716:35
  • Media
  • 32678 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • InnovatieTrendsStorytellingEffect

weblog Lange tijd waren trendwatchers perfecte vertalers van onze tijd: optimistisch, een tikkeltje gek en diep verliefd op technologie. Maar nu de tijden veranderen, is het beroep aan erosie onderhevig. Tijd voor de beroepsgroep om het hele verhaal te vertellen.

Contentmarketeer: hou je opdrachtgever niet voor de gek

2okt 201710:14
  • Content
  • 7508 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentMakers

weblog Sommige artikelen zijn te leuk om niet te gebruiken voor een column. ‘Maak jezelf groot’, lees ik op bijgespijkerd.nl. Zeg vooral niet dat er bij je bureau maar een paar mensen werken. Maak indruk met plaatjes van een groot gebouw en veel mensen over de vloer. Voorkom dat je met de ‘juiste’ indruk direct op achterstand ligt tijdens een pitch.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content