Native advertising: een continuum
- Content
- 23 sep 2013 @ 11:11
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentVerdienmodellen
- 23 sep 2013 @ 11:11
- Redactie Contentmarketing
'Native advertising' is een term die je de laatste tijd vaker hoort. De term verwijst naar de integratie van commerciele inhoud (advertentie) in de redactionele inhoud zodat het niet of minder opvalt dat het om een advertentie gaat. Het wordt ook wel branded content genoemd. Voorbeelden zijn advertorials, promoted tweets op Twitter, merkverhalen op Facebook. Maar wanneer spreek je nu over een 'echte' native advertentie? Op de blog paidContent wordt een mooi continuum besproken, met een range van pure advertentie tot native advertentie.
“Native advertising” is a term you’ve probably heard a lot lately. It’s come to embody a set of advertising approaches that look to integrate advertising more fully into the digital content experience. Sponsored content on Buzzfeed, “brand stories” on Facebook, promoted trends on Twitter — all of these are commonly cited examples of advertising gone native.
But publishers and brands looking to incorporate native ads into their portfolio often have a poor understanding of the “native continuum” — the gradient that exists between a classic banner ad and a fully native one. While all forms of native advertising What are the key differences? What types of ads exist along the continuum? And, most importantly, what are the benefits and drawbacks of each approach? Here’s a guide.
The tourist ad
Far from being a true “native,” the “tourist” subtype is just a step up from a standard banner ad. Think of it as the digital evolution of those massive fold-out sections in the Economist that governments sometimes buy to encourage foreign investment. Here’s an example from the Atlantic.
Lees verder op paidcontent.org
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing