7 e-books die iedere (content)marketeer moet lezen

7 e-books die iedere (content)marketeer moet lezen
  • Content
  • 22 feb 2017 @ 14:03
  • Link
  • Jordi Bron
    Jordi Bron

    Co-founder / Mede-eigenaar
    Contany.nl
  • ContentDigitaal

Contentmarketing is erg dynamisch, sommige trends die vorig jaar nog van toepassing waren zijn nu alweer passé. Content produceren is relatief makkelijk. Maar goede content, die de aandacht van jouw publiek grijpt en deze lezers uiteindelijk omzet tot klanten, is veel lastiger te realiseren. Vandaar dat het van belang is om up to date te blijven over de laatste trends en ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing. Wij hebben hieronder zeven e-books voor op een rijtje gezet, die je als (content)marketeer toch echt wel gelezen moet hebben.

1.    Content Marketing Benchmarks, Budgets & Trends 2017
Het jaarlijkse rapport van Content Marketing Institute. Een voorbeeld om van te leren, met vele tips en tricks bijgevoegd. Dit e-book zorgt ervoor dat iedereen een goede contentmarketingstrategie kan opzetten.

2.    The 2017 Content Marketing Framework: 5 Building Blocks for Profitable, Scalable Operations
Dit e-book behandelt de vijf basiselementen die nodig zijn om een succesvolle, schaalbare en strategische contentmarketingstrategie op te zetten. Het leest lekker weg en is leuk vormgegeven door The Content Marketing Institute.

3.    Content Marketing Gids
De enige Nederlandse in dit rijtje biedt een heldere en praktische benadering voor contentmarketing. Heb jij hulp nodig bij het realiseren van grote hoeveelheden ‘gratis’ bezoekers? Een online autoriteit worden in jouw branche? Je website optimaliseren voor SEO? In deze uitgebreide gids komen alle aspecten van contentmarketing aan bod. Een aanrader voor de beginners, maar ook gevorderden kunnen hier iets van leren.

4.    The science behind Content Marketing
Contentmarketing wordt vaak gezien als een creatief gebied, maar ook data en wetenschap spelen een belangrijke rol in deze vorm van marketing. Onder andere door software zoals Adblock, worden steeds minder advertenties weergegeven en wordt content dus steeds belangrijker. Dit e-book gaat in op de wetenschap achter contentmarketing en vooral hoe die succesvol benut kan worden.

5.    How to Apply Analytics Data to Make Better Content Marketing Decisions
Google Analytics kan je geweldige inzichten geven in allerlei data, maar hoe zet jij je content in om het maximale te halen uit deze data. Soms zie je door de bomen het bos niet meer, omdat er zoveel opties zijn. Dit e-book helpt je op weg naar de optimale contentstrategie door het maximale uit de data van Google Analytics te halen.

6.    Get Inspired: 75 (More) Content Marketing Examples
Alle droge theorie omzetten in iets praktisch kan af en toe lastig zijn. Vandaar dat dit e-book een goede aanvulling kan zijn. Het laat 75 voorbeelden zien waar contentmarketing goed uitgevoerd is. Door goed naar de voorbeelden te kijken, kun je er zelf ook nog wat opsteken.

7.    Content Marketing Survival Guide: How to Navigate the Wilds of Social Media
Goede content moet natuurlijk ook bezoekers trekken, en welk middel dient dat doel nu beter dan social media? Met social media kun je gemakkelijk het bereik van je website vergroten. Echter social media is ook chaos, veel en moeilijk. Dit e-book helpt je met het aanbrengen van structuur en geeft tips en tricks om een social media topper te worden.

Next Generation SEO Strategies That Will Future Proof Your Content
Bonus: als laatste een hele nuttige Slideshare van Rand Fishkin. Misschien ken je de ´Wizard of MOZ´ wel van de ´whiteboard friday´, waar hij iedere vrijdag belangrijke SEO onderwerpen behandelt in een leuke video. In zestien dia´s neemt Rand jou mee in een checklist die telt voor iedere contentstrategie. Zoals de titel al doet vermoeden, gaat hij in op hoe jouw content de trends en ontwikkelingen kan overleven en zo over een paar jaar nog steeds van waarde kan zijn. 

Jordi Bron

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken