Social media anno 2017: big business!
- Content
- 30 jun 2017 @ 15:14
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - ContentSocial media
- 30 jun 2017 @ 15:14
- Gastblogger
It’s Social Media Day! In 2010 lanceerde de weblog Mashable de eerste Social Media Day. Dit om de impact van social media op de internationale communicatie te vieren. Met 1,94 miljard actieve gebruikers is Facebook het meest gebruikte sociale netwerk ter wereld. Social media zijn in een rap tempo een vast onderdeel geworden van ons dagelijks leven. Privé én zakelijk. Een mooi moment om daar eens bij stil te staan.
De impact van sociale netwerken op ons leven wordt steeds duidelijker. Zo beïnvloeden deze nog jonge mediavormen ook het online landschap voor bedrijven. Facebook, Instagram, Twitter en Pinterest bieden ondernemers nu al de mogelijkheid om binnen hun app direct producten te verkopen. Het online landschap is voor veel bedrijven dan ook de core van hun business geworden, waarbij social media als onderdeel van een marketingstrategie niet meer weg te denken is.
Kwaliteit boven kwantiteit
Door de toenemende online concurrentie moeten bedrijven echter steeds harder hun best doen om hoogwaardige content en posts te creëren die ook daadwerkelijk worden gedeeld. Zeker nu Facebook heeft aangegeven in zijn algoritme voorrang te gegeven aan authentieke posts, lijkt kwaliteit absoluut te winnen van kwantiteit.
Mobile first!
Naast het waarborgen van kwaliteit is vorig jaar een belangrijke trend ingezet waarmee we in 2017 en 2018 zeker rekening moeten houden: de verschuiving van desktop naar mobiel. Tachtig procent van de omzet van Facebook wordt inmiddels gegenereerd door mobiele advertenties. Deze trend zien we ook terug buiten de social media kanalen. Zo geeft Google aan wereldwijd meer omzet te behalen met mobiele advertenties dan met desktop advertenties.
En dat is goed om te weten! Mobiele advertenties zijn zowel in het Google Display Network als op social media kanalen uiterst lucratief. Ideaal om direct jouw doelgroep te bereiken. Wie laat zich tegenwoordig namelijk niet verleiden? Lekker thuis op de bank en zin in paar nieuwe schoenen? Dan check je even op je smartphone die leuke Facebookpagina van dat merk. En waar zat ook alweer dat fijne restaurantje? Hup, de mobiel erbij, hun Facebookpagina checken en… hey, wacht eens even, dat restaurant bezorgt tot aan de deur!
Digitale strategie
Op deze achtste Social Media Day kunnen we dan ook met een absolute zekerheid vaststellen dat social media een must is voor een optimale digitale strategie. De focus op hoogwaardige content en mobiele advertenties kan een onderneming een enorme boost geven. Ben jij benieuwd hoe je social media effectief kan inzetten in de marketingmix van jouw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of kom gerust een keertje op de koffie!
Door: Lara Pappers.
Deze blog verscheen eerder op de website van Zandbeek.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing