Betalen voor je content: 4 redenen om het wel te doen
- Content
- 8 nov 2017 @ 09:10
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- ContentBranded content
- 8 nov 2017 @ 09:10
- Redactie MarketingTribune
Betalen om je redactionele content onder de aandacht van je doelgroep te brengen? Onzin, vindt ruim 30 procenten van de marketeers die meededen aan Het Grote Content Marketing Onderzoek 2017. Maar is dat wel zo? Vier redenen om wél te kiezen voor ‘paid’.
Wie kiest voor contentmarketing, wil effect sorteren. Een van de belangrijkste voorwaarden daarvoor is bereik. Weinig bereik betekent per definitie weinig of zelfs helemaal geen effect. Om voldoende bereik te genereren, is betalen voor je social mediacampagne een must. En wel om de volgende redenen:
- Goede content wordt niet vanzelf gevonden. Gedeeltelijk wel, maar dan is het vaak wel een langetermijnverhaal óf er is sprake van een (eenmalige) toevalstreffer. Je content bereikt immers maar een beperkt aantal mensen: jouw volgers en eventueel de mensen die hen weer volgen. Door te betalen creëer je in één keer het bereik dat je content verdient. En het bereik dat je nodig hebt om je marketingdoelstellingen te realiseren.
- Wie betaalt bepaalt – zo werkt het ook in social medialand. In een betaalde campagne op Facebook, LinkedIn of Instagram kun je nauwkeurig sturen op wie je content te zien krijgt. Richt je je op zzp’ers in de financiële sector? Dan weet je zeker dat je exact hen bereikt.
- Je weet zeker dat iedereen met bepaalde interesses jouw bericht ook daadwerkelijk te zien krijgt. Die zichtbaarheid is niet gegarandeerd bij een organische verspreiding, aangezien social platformen via een algoritme bepalen wie welke berichten te zien krijgt. Zeker Facebook maak rigoureuze keuzes daarin. Hoeveel procent van de volgers je bericht te zien krijgt is niet bekend, maar we weten wel dat het afhangt van tijdstip van plaatsing, interactie met de content en vorm van de content. Zeker is dat je bereik vele malen kleiner is dan het aantal volgers. Niet betalen betekent dus een klein bereik. Een gemiste kans!
- Het maakt retargeting mogelijk. Bezoekers van wie je contactinformatie hebt, kun je eenvoudig opnieuw bereiken. Zo heb je de mogelijkheid om meerdere contactmomenten te realiseren of mensen te bereiken met andere content, bijvoorbeeld content die dieper in de funnel zit. Ook is het op deze manier mogelijk om mensen een reminder te sturen als hun winkelwagentje halfvol is, of als ze hun whitepaper nog niet gedownload hebben. Kortom: veel meer mogelijkheden om je doelstellingen te bereiken.
Viral+
Voor alle duidelijkheid: dit is geen pleidooi om voor de makkelijke weg te kiezen. Je zou kunnen denken dat de kwaliteit er minder toe doet, aangezien het toch wel onder de neus van je doelgroep geduwd wordt. Maar zo werkt het niet. Betalen voor je content levert alleen iets op voor je merk als je content interessant en relevant is voor de doelgroep. Streef dus naar content die viral gaat – ook als je niet betaalt. Door vervolgens wel te kiezen voor een betaalde campagne bereik je een optimaal resultaat.
Lees alle resultaten van Het Grote Content Marketing Onderzoek 2017 in het rapport.
- het grote content marketing onderzoek 2017
- branded content
- paid content
- platform content
- content
- content
- contentmarketing
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing