Wat levert zo'n gratis glossy nu eigenlijk op?
- Content
- 21 nov 2017 @ 09:57
- Link
-
Peter Rademaker
copywriter
Happy Stories - MakersContent
- 21 nov 2017 @ 09:57
- Peter Rademaker
Linda, Chantal, Wendy, Catherine, Humberto. Paul, Maarten, Youp, Matthijs, Fernando, Jonnie en Thérèse. Als BN'er in de grachtengordel en op Het Gooische Matras word je met de nek aangekeken als je géén personality glossy hebt. Je eigen glossy is je (peperdure) visitekaartje in je contacten met producenten, regisseurs en casting directors.
Met een eigen glossy bén je iemand. En dat geldt niet alleen voor BN'ers. Er zijn glossy’s voor Limburgse zakenvrouwen, boerinnen, havenvrouwen, defensievrouwen, graffitispuiters, mantelzorgers, priesters en optimisten. Vincent van Gogh, Loeki de Leeuw, Heer Bommel en: gossie, zelfs Jezus heeft een glossy.
De glossy gekte is zó groot, dat ze zelfs gratis worden weggegeven. Iedere stad en ieder zichzelf respecterend dorp, van Malden tot Molenhoek en van Berchem tot Bennekom, pronkt met een gratis stads- of dorpsglossy (voornamelijk gevuld door de lokale middenstand). Autohandelaren, boekhandels, mode- en delicatessezaken; ook het MKB gaat massaal aan de gratis glossy.
Wat levert zo'n gratis glossy nu eigenlijk op? In de toenemende discussie over de ROI van contentmarketing, ontspringt de glossy de dans glansrijk. Managers en marketeers lijken verblind door glimmende egostrelerij.
Een glossy met fancy fotografie, klinkende namen van columnisten en dubbeldik verlijmd drukwerk kost een klein fortuin om te maken. Maar er is géén directe relatie met verkoop, anders is het geen glossy maar een stinkend duur uitgevoerde verkoopbrochure. Er is géén directe relatie met doelgroepen, want ze worden aan de straatstenen weggeven. Er is géén directie relatie met de customer journey, want productinformatie wordt weggemoffeld onder een fluffy deken van columns, interviews, recepten en lifestyle.
Kortom: de glossy is de cocaïne van contentmarketing. Je voelt je eventjes geweldig als marketeer, maar daarna zit je te knarsetanden omdat het je een hoop poen heeft gekost en het per saldo niets heeft opgeleverd. Gewoon niet aan beginnen dus.
Door: Peter Rademaker, copywriter bij Happy Stories.
-
Peter Rademaker
- Werkt bij: Happy Stories
- Functie: copywriter
- Website:http://www.happystories.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing