[De Speld] We namen 5 willekeurige Engelse woorden en noemden het dé marketingtrends van 2018

[De Speld] We namen 5 willekeurige Engelse woorden en noemden het dé marketingtrends van 2018
  • Content
  • 11 jan 2018 @ 10:15
  • 8705 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Content

Om erachter te komen wat er gaat gebeuren in de marketingwerreld heeft De Speld vijf willekeurige Engelse woorden vertaald en die omgedoopt tot de trends waar je niet omheen kan in 2018.

Shrubbery

2018 wordt het jaar van de struik. Het model van de shruberry wordt leidend voor elke customer journey. Elk merk zal strategisch moeten nadenken hoe de customer journey de natuurlijke connecties en vertakkingen van de shrubbery volgt. Zonder goed uitgedachte shrubbery, doe je niet mee in 2018. 

Pigeon

De duif is de omnichannel strategie van het nieuwe jaar. Het gevogelte raakt alle touchpoints in de customer journey. Zeker als je met influencermarketing werkt, kun je eigenlijk niet meer om de pigeon heen dit jaar. Vlieg mee of haak af.

Eyebrow

Zonder eyebrow, geen story. Zo simpel is het. Je merkpropositie moet op orde zijn en met eyebrowmarketing ga je die boodschap op de juiste over het voetlicht krijgen. 2018: storytelling meets eyebrow. Hell yeah!

Walnuts

Zeg je 2018, dan zeg je walnoten. Als digital natives hebben we allemaal een noot te kraken met onszelf. We moeten dieper graven, uit de comfortzone stappen van creatie, op zoek naar de gouden noot. Lekker wel. 

Fish and chips

In 2018 moet alles snel, snel, snel. Tegelijkertijd willen we meer beleving en passie. Big data blijft hierin een force to be reckoned with. Maar hoe ga je al deze big data vertalen naar een merkidentiteit die geloofwaardig is? Het antwoord hierop is simpel: fish and chips. Vis en friet staat voor modern, dynamisch en uitermate flexibel. Precies wat je nodig hebt om de uitdagingen van deze tijd het hoofd te bieden.

 

Je zult zien dat deze vijf willekeurig gekozen en vertaalde woorden allesbepalend zullen zijn voor iedereen die in marketing werkt. Geen dank! 

 

Opgezet door Jochem van den Berg (De Speld) en Lucas Boon (MarketingTribune).

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken