Edwin Visser

Edwin Visser

Werkt bij: SOGOOD

Functie: medeoprichter, directeur

Biografie ir. Edwin Visser is medeoprichter en directeur van designbureau SOGOOD. Hij adviseert bedrijven op het gebied van merkbeleid, ontwikkeling van merkidentiteiten en design. Verpakkingsdesign is zijn specialisme. Hedendaagse kunst is zijn passie.

Twitter: @sogooddesign
E-mail: Edwin Visser

 

Recente artikelen van Edwin Visser

Designtrends in biopackaging #2

5okt 201708:53
  • Design
  • 7352 x gelezen
  • Link
  • Edwin Visser
  • Packaging

weblog Biologische merken waren tot voor kort alleen bij gespecialiseerde biologische winkels verkrijgbaar, maar veroveren nu menig schap in de reguliere supermarkt. Soms gericht op één categorie, maar ze duiken ook op in verschillende vakken. Bekende merken reageren door een biologische variant te introduceren van hun standaardproduct. Meestal met dezelfde merkuitstraling, die wellicht het hele idee van biologisch tegenspreekt. Of ze schuren ertegenaan door hun producten gezonder te maken met dito uitstraling, bijvoorbeeld door het verlagen van de gehaltes van ‘schadelijke’ stoffen, of dit nu zout, suiker, slechte vetten of onnodige toevoegingen zijn. Genoeg redenen om eens te kijken wat er internationaal gebeurt op het terrein van biologische packaging designtrends. Deze week deel 2.

Designtrends in biopackaging #1

28sep 201708:43
  • Design
  • 5039 x gelezen
  • Link
  • Edwin Visser
  • Packaging

weblog Biologische merken waren tot voor kort alleen bij gespecialiseerde biologische winkels verkrijgbaar, maar veroveren nu menig schap in de reguliere supermarkt. Soms gericht op één categorie, maar ze duiken ook op in verschillende vakken. Bekende merken reageren door een biologische variant te introduceren van hun standaardproduct. Meestal met dezelfde merkuitstraling, die wellicht het hele idee van biologisch tegenspreekt. Of ze schuren ertegenaan door hun producten gezonder te maken met dito uitstraling, bijvoorbeeld door het verlagen van de gehaltes van ‘schadelijke’ stoffen, of dit nu zout, suiker, slechte vetten of onnodige toevoegingen zijn. Genoeg redenen om eens te kijken wat er internationaal gebeurt op het terrein van biologische packaging designtrends.

Een herkenbaar merk na 135 jaar

18mei 201711:23
  • Design
  • 10216 x gelezen
  • Link
  • Edwin Visser
  • Visual id

weblog In 1882 schilderde Édouard Manet ‘Un bar aux Folies Bergère’, tegenwoordig te zien in London. Het schilderij toont de geliefde plek waar de kunstenaar graag met zijn kunstbroeders vertoefde. Achter de bar staat zijn model Suzon, die in zijn studio voor hem poseerde. Zo is ook het stilleven van flessen op de bar op de voorgrond ontstaan. De merken zijn niet meer te herleiden, op eentje na, het biermerk Bass.

Onschuldig design

17mrt 201717:00
  • Design
  • 29452 x gelezen
  • Link
  • Edwin Visser
  • Packaging

weblog Het is altijd goed om benchmarks te hebben, maar je moet ze nooit te letterlijk nemen. Regelmatig staat er in designbriefings dat de opdrachtgever wel iets zou willen hebben als Innocent. Dat moet natuurlijk niet gekopieerd worden, hetgeen overigens onmogelijk is omdat het design en de merknaam tezamen één geheel vormen. Dus gaat het erom te achterhalen wat de opdrachtgever nu precies bedoelt met zo’n referentie. En uiteindelijk beslis je samen een bepaalde kant uit te gaan en vooral je eigen weg te kiezen.

Global design

9feb 201709:00
  • Design
  • 9939 x gelezen
  • Link
  • Edwin Visser
  • Packaging

weblog Op het strand van Ipanema lopen de verkopers af en aan hun handeltje te slijten. Ze vallen niemand lastig, maar maken wel luidruchtig gewag van hun aanwezigheid. Sommige etenswaren zijn merkloos en homemade en andere zijn wel vermerkt. De ijsjes van Unilever herken je meteen aan het professionele internationale design van de ‘heartbrand’. In Brazilië worden ze aangeboden onder de merknaam Kibon.

Een frisse blik

12jan 201709:57
  • Design
  • 12424 x gelezen
  • Link
  • Edwin Visser
  • Packaging

weblog Vlees in blik heeft negatieve associaties - smakeloos, ouderwets, goedkoop - maar er zijn altijd ondernemers die er een andere draai aan weten te geven.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers