Gastblogger

Gastblogger

Werkt voor: MarketingTribune

Functie: Gastauteur

Biografie Een gastblogger dat kan iedereen zijn. Nou ja, bijna iedereen. Je moet wat te vertellen hebben en dat ook bondig kunnen opschrijven. Een mening over je vakgebied of over het laatste nieuws, een trend of hype. Een enthousiast stuk over iets waar je toevallig tegenaan liep. Of kritische noten over iets wat je totaal niet bevalt.

Zin om een keer je mening te ventileren? Mail de redactie: redactie@marketingtribune.nl

Recente artikelen van Gastblogger

ADE: gaat AI de DJ vervangen?

20okt 201710:42
  • Media
  • 96 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Muziek

weblog Ik ben diep teleurgesteld in het uithoudingsvermogen van de Amsterdam Dance Event-bezoeker. Het is pas dag twee van het vijfdaagse ADE-congres en de zaal is slechts voor twintig procent gevuld. De andere tachtig procent heeft waarschijnlijk te vroeg gepiekt en ligt nog te rotten in de hotelbedden?

Artificial intelligence maakt audiovisuele archieven toegankelijk

20okt 201710:25
  • Media
  • 269 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Video

weblog <Archivering> Het vastleggen van gegevens met de bijbehorende context overeenkomstig de normen van de goede, geordende en toegankelijke staat. Hoe zit het met de vele video’s die we dagelijks voorbij zien komen? Worden die allen gearchiveerd volgens deze definitie? Waarschijnlijk niet. Jammer want het is wel mogelijk.

Plaatjespolitie

20okt 201710:12
  • Media
  • 323 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Verdienmodellen

weblog Onlangs kwam ik uit het bos met mijn hond en passeerde een bord waarop stond dat je in het gebied waar wij liepen de hond aangelijnd moet hebben. Dat wisten we niet. Hadden we ook niet kunnen weten, want waar we het bos ingingen, stond niet zo’n bord. Sterker nog, daar stond helemaal geen bord. Benieuwd wat er gebeurd zou zijn als wij de boswachter van dienst tegen het lijf waren gelopen.

Waarom losse flodders niet werken en contentformats wel

17okt 201709:49
  • Content
  • 2635 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • StrategieContent

weblog Een van de lastigste opgaven voor een contentmarketeer lijkt het bedenken van nieuwe, relevante en verrassende content. Merken worstelen met de productie van content. De rode draad ontbreekt waardoor er een onsamenhangend geheel van 'uitzendingen' ontstaat. Een beetje van alles wat: soms leuk en soms wat voor de hand liggend. Een gemiste kans lijkt een herkenbaar framework waarin content wordt gepresenteerd. Formats kunnen contentmakers daarbij helpen.

[Column] Arthur Terpstra: Oorlog in de ochtend

13okt 201712:51
  • Media
  • 15849 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • RadioBereik

weblog De ochtendshow van een radiozender wordt over het algemeen beschouwd als het belangrijkste tijdvak van de dag. Het is niet alleen het moment dat er luisteraars ingeladen worden voor de rest van de dag, maar ook het moment op de dag waar de band met de luisteraar en de dj het meest intens is.

[column] Roel Stavorinus: Alles voor een glimlach

12okt 201708:00
  • Design
  • 4191 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Visual id

weblog Corporate design en design in het algemeen is op z’n best als het een brug slaat tussen het een en het ander. Tussen een gebruiker en zijn device, tussen een fan en zijn merk, tussen een organisatie en zijn stakeholders. Transavia heeft dat goed begrepen, Coolblue ook en Apple begrijpt dat als geen ander. Er zijn natuurlijk heel veel goede voorbeelden, maar er is ook nog een hoop armoe in de wereld van design en communicatie.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers