Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Consument wantrouwt bedrijven online

20okt 201713:26
  • Online
  • 2535 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Privacy

nieuws Consumenten hebben steeds minder vertrouwen in wat merken online doen. Veel bedrijven worstelen daarmee. Bijna de helft van de Nederlanders (46%) is terughoudend – op het achterdochtige af – als het gaat om het monitoren van hun online activiteiten. Zelfs als het hun leven gemakkelijker maakt, hebben ze het liever niet. Ze verkiezen privacy boven gemak. Dat is slecht nieuws voor bedrijven en merken.

Mercurs reikt eenmalig Jubileum Mercur uit

18okt 201716:44
  • Media
  • 7944 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • AwardsTijdschriften

nieuws Bij de 20e editie van de Mercurs gaat de organisatie van de Mercurs een eenmalige jubileum award uitreiken: de ‘all time favorite’ van het vak. Inzenden kan niet, maar erop stemmen wel. Bestaande titels die Lancering of Magazine/Mediamerk van het Jaar zijn geworden of de Mercur d’Or/LOF Prijs voor Magazines hebben gewonnen, dingen automatisch mee. Je kunt stemmen vanaf 15 november.

[interview] Wie aan cocktails denkt, moet aan De Kuyper denken

17okt 201710:11
  • Design
  • 6909 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Campagnes

nieuws Het familiebedrijf Koninklijke De Kuyper bestaat al sinds 1695 en is 's werelds grootste likeurenmerk. Het concern nam in 2011 Rutte Gin over en samen met de meer dan 43 soorten likeuren claimt De Kuyper in een nieuwe internationale reclamecampagne de leverancier te zijn van de ‘beste ingrediënten voor de cocktail van vandaag’. In gesprek met global marketing director Albert de Heer: ‘We willen duidelijk maken dat je de beste cocktails mixt met De Kuyper, uit en thuis.’

[update] Adnight17: padvinders, reclamefiguranten en truffelkroket voor Afrika

11okt 201710:11
  • Bureaus
  • 10124 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Reclame

nieuws De 2e editie van Adnight op vrijdagavond 6 oktober wist meer dan 4.000 nieuwsgierige marketeers, studenten, klanten en creatievelingen op de been te brengen. De 50 deelnemende bureaus hadden dit keer dan ook alles uit de kast getrokken om het publiek te ‘vermaken’. De vijf oprichters van deze massale kijk in de reclamekeuken Claire Daemen, Denise Willigers, Dirk Jan de Krom, Rose Zandvliet en Wybe Sallows waren dan ook meer dan happy. MarketingTribune maakte een rondje langs de velden.

[MarTech17] Keynote Crielaard (Rabo): Customer journey moet snel, slim en relevant zijn

4okt 201711:26
  • B2b
  • 8412 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Customer JourneyCongresEvenement

nieuws Marketingdirecteur Heleen Crielaard van de Rabobank is keynote spreker op het komende Marketing en Technology Event op 9 november. Crielaard gaat in haar presentatie in op de kernvraag hoe een merk met een idee en een ideaal het meeste toevoegt aan klantloyaliteit. En hoe je dit structureel kunt en moet doorvoeren in de customer journey.

Nationaal E-mail onderzoek: 3 op de 4 Nederlanders koopt iets door reclamemail

3okt 201712:20
  • Online
  • 6020 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • E-mailmarketing

nieuws Spotler, ontwikkelaar en leverancier van e-mailmarketing software, lanceert vandaag de vijfde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek. Het onderzoek presenteert hoe de Nederlander in 2017 omgaat met e-mail en vergelijkt het medium met bekende social media kanalen. Nieuw in de publicatie van dit jaar is een verdieping in de vorm van interviews met deelnemers aan het Nationaal E-mail Onderzoek.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers