Hoofdsponsor Heineken trakteert Hermitage op bier

16nov 201713:55
  • Sponsoring
  • 10029 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringBrandingMerkenKunst & Cultuur

nieuws Hoofdsponsor Heineken heeft drie special edition bierflesjes ontworpen voor de Hermitage Amsterdam. Op de flesjes staan historische afbeeldingen van het gebouw van de Hermitage. Het Amstelhof werd in 1683, aan het eind van de Gouden Eeuw, opgeleverd als tehuis voor ouderen en behield die functie tot 2007, toen de transformatie tot museum begon. De flesjes zijn verkrijgbaar in de Museumshop van het museum.

Land Rover BORN internationale designwedstrijd van start

15nov 201709:44
  • Design
  • 7014 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws De 2018-editie van de Land Rover BORN Awards is officieel van start gegaan. Deelnemers aan de jaarlijkse, internationale designwedstrijd kunnen zich tot maart 2018 online aanmelden via www.born.com.

'Echte creativiteit is niet vervangbaar door data'

13nov 201711:36
  • Online
  • 9765 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • SalesMarketingBig dataCreatie

weblog De marketeer bevindt zich steeds vaker in een spagaat en moet zijn rol opnieuw uitvinden. Is er sprake van science versus art? En wat is er nodig om succesvol en daarmee relevant te blijven? James Keating is Hoofd Marketing EMEA bij Dropbox en ziet dat binnen het vakgebied in toenemende mate een focus ligt op de analytische kant van het marketingvak. Hij is fervent voorstander van een goede balans tussen wat Dropbox: the art and the science noemt. Echte creativiteit is vooralsnog niet vervangbaar door data.'

Nieuwe functie bij MediaMonks: Alexander Kraemer wordt experience architect

13nov 201700:10
  • Bureaus
  • 22276 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatieDigitaalPersonaliaContent

nieuws Digitaal productiebureau MediaMonks heeft zijn 'experiential' team versterkt met vormgever Alexander Kraemer. Hij gaat een compleet nieuwe functie bekleden: als experience architect is hij verantwoordelijk voor het creëren van interactieve merk- en productbelevingen waarbij de nadruk ligt op de naadloze aansluiting tussen ruimtelijk en digitaal design.

[Food Inspiration Magazine] Design & mood

10nov 201716:29
  • Food-en-retail
  • 15025 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • JournalistiekMarketingFood

nieuws Het nieuwe Food Inspiration Magazine is uit. Maar voor één keer wijkt de redactie af van het brengen van food als inspiratie. Het interieur en de omgeving zijn namelijk net zo belangrijk, zo is de stelling. Wat zijn de duurzame interieurs, concepten en initiatieven van dit moment? FIM geeft traditiegetrouw aan volgers van platform Food&Retail van MarketingTribune een gratis link naar dit spetterende online magazine. Geniet van deze ontwerp- en sfeerspecial.

[designpanel] Lola Quinoa door Mountain

10nov 201714:00
  • Design
  • 19180 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • DesignpanelPackaging

nieuws Quinoa kent zijn oorsprong in het Andes-gebied in Zuid-Amerika, maar Lola Quinoa is een ras dat in Nederland in de buitenlucht kan groeien. Met Lola Quinoa wil de Dutch Quinoa Group quinoa voor een groter publiek toegankelijk maken. Om dit te bereiken vroeg het merk Mountain om een nieuwe visuele identiteit en verpakkingsdesign te ontwikkelen. Rik Keessen van Mountain: ‘Quinoa in het algemeen en Lola Quinoa in het bijzonder spreekt vooral millennials aan. Een doelgroep van jonge actievelingen die grote waarde hecht aan een gezonde en gevarieerde levensstijl en daarbij op zoek is naar een inspiratief en eerlijk verhaal. Die actieve en jonge stijl is ook de basis voor dit nieuwe designconcept. Geen vast designgrid, maar wel stijlelementen die op verschillende manieren worden ingezet. Een optimistisch kleurgebruik, bolde organische typografie en het venster vallen daarbij het meeste op. Er is ook aandacht voor uitleg van de Hollandse oorsprong en bereidingswijze en zijn er suggesties voor gebruik bij het ontbijt, lunch, avondeten of als tussendoortje.’ Gaat ons panel overstag?

Mercurs 2017: dit zijn alle 42 nominaties

10nov 201710:17
  • Media
  • 33593 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekAwardsTijdschriftenTijdschriftuitgevers

nieuws Donald Duck, Happinez, Helden, Libelle en Quest zijn genomineerd voor de titel Magazinemerk van het Jaar (voorheen Tijdschrift van het Jaar). De vakjury onder leiding van Derk Haank heeft in totaal 42 nominaties toegekend voor de Mercurs 2017, de belangrijkste jaarprijzen van de 'magazine-mediabranche'. Deze 20e editie had een recordaantal van 160 inzendingen, verdeeld over negen categorieën.

Het verhaal achter de letter

10nov 201710:00
  • Design
  • 10929 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Graphic

weblog Waar het om gaat bij fonts of lettertypen zijn drie dingen: leesbaarheid, hoe economisch gaat de letter met ruimte om en wat wil het lettertype in je onderbewustzijn meegeven. Een aantal lettertypen wordt extreem vaak gebruikt. Het is zelfs zo dat vele letters al decennia en in sommige gevallen zelfs al eeuwen meegaan.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers