Streetart om natuur te sparen

22jun 201709:06
  • Design
  • 11500 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Graphic

nieuws Het Hoogheemraadschap van Delfland wilde bezoekers meer vertellen over wat ze zien èn wat ze niet zien, maar zonder gebruik te maken van ontsierende borden in de natuur. Delfland vroeg Bureau Gras om een oplossing. Ontwerper Ruud Winder van het designcollectief: ‘Fietspaden zijn als een blanco canvas. In plaats van nieuwe objecten toe te voegen, gebruiken we bestaande mogelijkheden.’

Interview with Emmanuel Flores (JWT Amsterdam): 'Digital empowerment'

21jun 201710:02
  • Bureaus
  • 16311 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CannesInnovatieInterviewVirtual RealityCreatie

nieuws Ten professionals from the Netherlands join this year's jury of the Cannes Lions International Festival of Creativity. MarketingTribune interviewed them about their views on the festival and the position of Dutch creativity. Emmanuel Flores, the Mexican innovation director of J. Walter Thompson Amsterdam, is a jury member for the Innovation Lions in Cannes. 'This is where new marketing technology, creativity and business meet.'

VHD ontwikkelt packaging voor citroenolie San Mauro

20jun 201712:02
  • Design
  • 13141 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Voor de nieuwe citroenolie heeft VHD een speciale verpakking ontwikkeld waarbij veel ruimte was voor het brandverhaal. San Mauro gebruikt Sorrento-citroenen voor een nieuw product in hun assortiment: Novolio al Limone di Sorrento. Nadat de citroenen zijn geplukt, wordt alleen het gele gedeelte met de hand geschild. Deze schillen worden vervolgens met San Mauro’s eigen olijfolie gemengd. Als na enige tijd de essentiële citroenolie uit de schil is opgenomen door de olijfolie wordt het geheel gefilterd en gebotteld.

Hoogtijdagen voor foodtrucks: zorg dat je opvalt

20jun 201711:40
  • Food-en-retail
  • 13548 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • InnovatieFoodKlant

weblog Met de start van het zomerseizoen zijn de hoogtijdagen voor foodtrucks aangebroken. Bijna elk weekend kunnen foodies zich naar hartenlust uitleven op een foodfestival. Ook op de ‘traditionele’ dancefestivals krijgen foodtrucks steeds vaker een eigen podium en op een trouw- of bedrijfsfeestje mag een foodtruck tegenwoordig ook niet ontbreken. Ons land telde vorig jaar meer dan 500 foodtrucks. Er komen steeds meer foodtrucks bij en ook de grote ketens gaan meedoen. Wie overeind wil blijven moet zich onderscheiden. De concurrentie is moordend.

Jacobs Douwe Egberts-marketeer Ellen van der Linde: 'Joy of Tea wil fantasie prikkelen'

20jun 201709:16
  • Food-en-retail
  • 9922 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieFoodMarketing

nieuws 'In de hectiek van alledag zijn ontspannen momenten steeds kostbaarder. Veel mensen drinken thee om een moment voor zichzelf te creëren, de gedachten even de vrije loop te laten en weer op te laden met positieve energie. Als antwoord lanceert Pickwick de nieuwe premium theelijn Joy of Tea', stelt marketeer Ellen van der Linde. Dat levert een thee op die je volgens het merk meeneemt in een vrolijke fantasiewereld die verder gaat dan thee...

Cover MarketingTribune 12 door Sharon de Graaf en Mees Ubachs van Dawn

20jun 201708:00
  • Design
  • 6024 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Graphic

nieuws Sharon de Graaf & Mees Ubachs, werkend bij Dawn en winnaars Gouden Zaag 2016, is het creatief team achter de cover van onze speciale Cannes-editie.

Cannes-jurylid Janwillem Bouwknegt (NPK Design): 'Grandeur van dit festival is ongekend'

19jun 201718:44
  • Bureaus
  • 10115 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BrandingCannesInterviewAwardProduct

nieuws Tien Nederlanders zitten dit jaar in de jury van reclamefestival Cannes Lions. MarketingTribune vroeg ze allemaal naar hun kijk op Cannes en de positie van Nederlandse creativiteit. Aan het woord is ditmaal Janwillem Bouwknegt, partner bij NPK Design en jurylid Product Design. 'Bedrijven zijn meer dan ooit bezig om de footprint van hun producten te verkleinen.'

JP Chenet komt met speciale iconen voor oplossing wijnkeuzestress

19jun 201716:08
  • Food-en-retail
  • 10285 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodGraphicMarketing

nieuws Enkele hobbysommeliers daargelaten, is het voor veel mensen nog altijd lastig om het juiste glaasje wijn bij het eten te selecteren. JP. Chenet heeft voor dit jaar de reductie van precies díe keuzestress hoog op de agenda gezet. Deze maand lanceert het wijnhuis iconen van onder andere foodproducten als kip, kaas en vis, die elk het best passen bij één van de JP. Chenet wijnen. Daarnaast tipt het merk door middel van iconen welke wijn het beste past bij verschillende momenten, zoals een dagje strand, een avond bij haardvuur of een tuinfeest.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers